Re: Z kamieniem

Autor: Artur Bartnicki (st60894_at_sco.zsi.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 19 Jul 1996 - 20:46:49 MET DST

ziembor_at_plearn.edu.pl (Ziemek Borowski) wrote:
[ciach - o uzywaniu polskich liter]
> Co mam zrobic jesli na uczelni uzywam VM/CMS :-(
> Rozumiem niechec do Wintela, ale IBM 3090 to (przynajmniej
> w Polsce) kilka tysiecy uzytkownikow (ponoc sam plearn.edu.pl 4.000
> kont) - nie tak aktywni jak
> *.icm.* *.agh.* *.pk.* *.mimuw.* *.fuw.* itp. Domena
> *.bitnet bedzie istniala co najmniej do konca br. jeszli nie
> 97 r.
> Wiec o ile mozliwa jest rezygnacja w WWW z CP1250 (zastapienie ISO)
> to raczej nie mozliwa jest rezygnacja z kodowania "POLSKAWEGO" czyli
> <128 ASCII itp. :-(((
> O mailu i newsach nie wspomne.
> [...]

Zaraz! A nie da sie oprogramowania mail/news (lub ogolnie internetowe)
na VM ustawic tak, zeby wyrzynalo polskie literki w ISO i zastepowalo
je lacinskimi odpowiednikami (na marginesie konwersji EBCDIC <-> ASCII)?
Czy ta konwersja jest jakos konfigurowalna?

Generalnie wydaje sie to rozwiazaniem problemu na platformach, ktorych
nie da sie za nic zmusic do wyswietlania polskich znakow.

--
Archie(tm)
"Before entering a dark room ensure it has walls.