Re: Intranet

Autor: Tomasz Kosinski (tomkos_at_infoservice.com.pl)
Data: Fri 05 Jul 1996 - 09:48:05 MET DST

Jerzy Pankiewicz wrote:

> Operator (root_at_sigma.ifpan.edu.pl) wrote:
> : Czesc
> : Czy ktos moze mi powiedziec dokladnie na czym polega INTRANET
> : i czym sie rozni od INTERNETU ?
> W Computerworld jest artykul o sieci HP - kupili 60 000
> Netscape'ow, ponad 100 000 uzytkownikow, 5TB danych przesylanych
> miesiecznie.
> McDonnell Douglas rozsyla przez swoja siec dokumentacje
> samolotow z centralnego serwera.
> Jerzy Pankiewicz

No wlasnie! Intranet to tylko nazwa zjawiska a nie
technologii. Po prostu firmy zauwazyly, ze to co
za ciezkie pieniadze wdrazaja jako systemy
dystrybucji informacji tekstowych, grupy
dyskusyjne, maile itp. mozna zrobic inaczej
(taniej). To znaczy mozna uzyc powszechnie
uzywanych elementow Internetu jednak nie po to, by
uzywac ich do komunikacji ze swiatem zewnetrznym.
Oczywiscie komunikacja taka jest zalatwiana - ale
tylko jako efekt uboczny.

Czyli wszedzie tam, gdzie stawiamy serwer z
informacjami przeznaczonymi do uzytku
wewnetrzenego, budujemy Intranet.

Intranet to tylko bajerancka nazwa dla manadzerow!