Re: Beza light - chyba zrobilem

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_mail.tme.man.szczecin.pl)
Data: Fri 21 Jun 1996 - 10:29:54 MET DST

> Dodatkowo Lynx wyposazony jest w mechanizm przekodowywania _po_stronie_
> _klienta_ do wybranego zestawu znakow (tego jeszcze nie sprawdzilem,
ale
> jest tam przekodowywanie do roznych zestawow znakow (znowu cytat):
>
> # ISO Latin 1
> # DEC Multinational
> # IBM PC character set
> # IBM PC codepage 850
> # Macintosh (8 bit)
> # NeXT character set
> # KOI8-R character set
> # 7 bit approximations

> [...]

Jezeli tak to DLACZEGO WSZYSCY TWIERDZA ZE MUSI BYC PRZEKODOWANIE NA TEKST
POLSKAWY (bez polskich liter). Przezucmy sie wrescie na ISO, rezygnujac z
Win 1250 - mozna np. z chwila
wejscia NetScape 3.0 i IExplorer'a 3.0 (w wersji pelnej, nie beta) zrobic
tydzien zmiany kodowania na ISO - napisac tekst przekonujacy (i opisujace
metody przejscia i konfiguracji) do ISO, wyslac go do
wszystkich webmasterow i root'ow w Polsce (liste komputerow mozna
wygenerowac z DNS'a). Zrobienie w okol tego szumu, napewno spowoduje ze
wiekszosc serverow zmieni koding na ISO (napewno centra Akademickie,
szkoly, klopot moze byc z komercia) - jednak wczesniej trzeba opracowac
dokumenty opisujace przejscie na ISO (konfiguracja browserow [takze
Lynx'a], udostepnic oprogramowanie do przekodowania [wiem, lezy na kilku
serwerach], stworzyc pozadne strony, ktorych adres by sie umieszczalo na
glownych stronach z informacja "W razie klopotow z polskimi literami"
(moze jakies logo). I skonczyc dyskusje na temat uzywania innych
standartow, lepiej niech kazdy sie do czegos zobliguje (np. jestem w
stanie wygenerowac liste serverow w Polsce). KONIEC...

                                                                Stefan Jurczyk