Re: Internet, bezpieczenstwo, itp.

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 19 Jun 1996 - 17:56:48 MET DST

Dnia 18 Jun 96 o godz. 13:27, Szymon Sokol napisal(a):

> No, moze niezupelnie. W polu From: na ogol jest, jesli nie adres
> hosta, to domena. A juz na pewno jest to "cos", co ma albo rekord A,
> albo rekord MX. Wystarczyloby, aby sprawdzic, czy istnieje rekord MX,
> i jesli tak, czy rozwija sie (ew. w wielu iteracjach) na ten adres, z
> ktorego delikwent sie laczy...
Oczywiscie administratorzy Unixow jak zwykle zapominaja ze istnieja pecety z
POP-mailerami, gdzie adres hosta wysylajacego (czyli tego peceta) z zalozenia
jest rozny od adresu hosta odbierajacego, ktory wystepuje w adresie emailowym
(POP-serwer na ktorym jest skrzynka pocztowa). Moze na AGH ciagle podstawowym
sposobem korzystania z poczty jest telnet na swoje konto Unixowe i jakis elm
czy pine, ale ten sposob to juz naprawde, uwierzcie mi, pomalu kurczacy sie
rezerwat dinozaurow. Na swiecie dominuje teraz dostep typu dial-up i poczta
przez POP. U nas tez tak bedzie.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl