Re: Co to jest pagi.pl ?

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Sat 08 Jun 1996 - 12:43:51 MET DST

On Sat, 8 Jun 1996, Jaroslaw Rafa wrote:

> Nie, ty (i inni zwolennicy rejestrowania bezposrednio w .pl) chcieliby
> wpychac wszystko do katalogu glownego.
Tylko w wypadku gdy to znacznie upraszcza robote i jest prostym odwroceniem
adresacji goeograficznej czyli: Katalogow tyle samo (tyle ze w odwrotnej
kolejnosci) a roboty mniej. Sprobuj zrozumiec moj problem globalny:
Jestem po prostu tym sposobe wstanie odciazyc Irka i innych operatorow
DNS'w lokalnych od calej roboty z rejestracja naszych domen a takze
zapewnic jeden przejrzysty standard adresacji w naszej sieci:
user_at_do.poznan.tpsa.pl user_at_zrit.wroclaw.tpsa.pl itd to po prostu
latwo nie tylko zapamietac ale przede wszystkim WPROWADZIC I UTRZYMAC.
Nie twierdze przy tym (a nawet wprost przeciwnie) ze jest to roawiazanie
wlasciwe dla firmy z jednym serwerem WWW w Internecie)
> A co do katalogow, to w sumie nie jest ich tak duzo: /bin, /dev, /lib, /etc,
> /usr, /home, /tmp, ewentualnie /var... potrzeba wiecej?
Dokladnie w Internecie jest tych katalogow kilkadziesiat ( .kraj )
a ty upierasz sie zeby w kazdym z nich wprowadzic obowiazkowo dwa podkatalogi
wypelnione ( .edu .com ) i trzy puste ( .org .net .mil) przy tym podzial ma
sie odbywac wedlug niekoniecznie njwyrazniejszej i najlepiej zdefiniowanej
linii podzialu na edukacje i komercje.
Tak rzeczywiscie kiedys bylo ale to bylo w czasach gdy Internet byl
jeszcze malutki i te dwa katalogi z powodzeniem wystarczaly i oddawaly
jakas rzeczywistosc. A zreszta i .mil bylo pwtedy orownywalne z .edu czy
.com a nawet .org czy .net nie byly wieksze od ich klientow .com czy .edu.
Pozdrawiam.
                                Konrad