Re: Stanowisko w sprawie dostepu do Internetu przez TPSA (f

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 05 Jun 1996 - 13:57:47 MET DST

On Wed, 5 Jun 1996, Jerzy Pawlus wrote:

> Nie przecze, ze liczba klientow sie zwiekszy. To dobrze. Natomiast
> uwazam, ze przerzucacie na barki providerow czarna robote za mniejsze
> pieniadze wykorzystujac pozycje monopolisty. Nie zaprzeczysz chyba,
> ze wklad pracy w obsluge 1 anonimowej linii telefonicznej jest duzo
> mniejszy niz w obsluge konta na serwerze z troska o odpowiednie uslugi
> i poziom bezpieczenstwa.
Prawda. Ale:

> Masz racje, ze klient zyskuje. Ja chcialem wykazac, ze glownie kosztem
> providera a nie TP S.A. Uwazam tez, ze klient zyskalby znacznie wiecej
> gdyby obnizyc koszt rozmow lokalnych. Zdaje sobie tez sprawe ze w zderzeniu
> z TP S.A. obecnie nikt nie ma szans. W Waszej analizie zabraklo spojrzenia
> na cale zagadnienie od strony dotychczasowego providera. Nie twierdze, ze
> musieliscie to zrobic ale wydaje mi sie, ze wypadalo.
W interesie providera jest zebysmy nie robili wszystkiego zeby go nie dobic.
Uwierzysz chyba ze moglibysmy postawic 10 standardowo skonfigurowanych
Sun'w z duzymi dyskami na konta klientow. Postanowilismy jednak
ograniczyc sie (na poczatek ?) do robienia tej czesci interesu, ktora
mozemy zrobic najlepiej: Zapewnic latwe dzwonienie do Internetu.

> Moze nie od rzeczy byloby zaproponowanie np. 50% znizki na wszystkie
> telefony sluzace do lacznosci modemowej z Internetem. (Te TP -esowskie
> i providerskie). Przeciez zarabiacie na nich duze pieniadze. Przypuszczam,
> ze ze strony TP S.A. rentownosc numeru Internetowego jest duzo wieksza
> niz zwyklego telefonu.
> Moze zasugerowalbys taki ruch swoim szefom?
To wbrew pozorom nie jest takie proste technicznie. Musi to byc jedna z
istniejacych taryf (bo skala uslugi jest za mala zeby np. przerabiac dla
niej translacje we wszystkich pracujacych jeszcze centralach analogowych
zeby nauczyc je innego zaliczania) a pomiedzy "trzyminutowka" a "pierwsza
miedzymiastowa" nic juz nie ma. Jedyny ruch jaki mozna zrobic to dac
wszystkim "trzyminutowke" i to wlasnie dyrektorzy CST zapowiadali w
prasie na koniec tego roku.
Pozdrawiam.
                                Konrad