Re: Stanowisko w sprawie dostepu do Internetu przez TPSA (fwd)

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 05 Jun 1996 - 09:27:35 MET DST

On Tue, 4 Jun 1996, Michal Jankowski wrote:

> Konrad> 1. Mozliwosc znalezienia sprawcy czynu, ktory moglby byc
> Konrad> zakwalifikowany jako "kryminalny" jest duza i bedzie
> Konrad> systematycznie wzrastac poniewaz Zarzad TP S.A. zadeklarowal
> Konrad> wprowadzenie 100% bilingu do konca 1996 roku.
>
> A przedtem do konca 1994 roku, 1995 roku, ... Pozyjemy, zobaczymy. I
> czy bedzie to biling 'w druga strone', tzn. lista numerow, Z KTORYCH
> dzwoniono na numer xxxx (konkretnie 0202122)?
Jak masz baze danych to sposob w jaki ja poindeksujesz naprawde nie ma
znaczenia.

> Konrad> Wykrycie sprawcy czynu karalnego bedzie o tyle latwiejsze w
> Konrad> porownaniu np. z szantazem przez telefon o ile trudniej sobie
> Konrad> wyobrazic faceta z modemem i laptopem w budce telefonicznej.
>
> Dlaczego nie? I can imagine quite a bit! (skad to? 8-) )
Ja nie pisalem ze to niewyobrazalne. Pisalem tylko ze zamiast stac
w budce z laptopem wlamywacz skorzysta z przesiadki na jakims "zapadlym
hoscie gdzies w laboratorium studenckim" a potem zatrze po sobie slady.

> Konrad> 2. Z faktu ze mozna szantazowac przez telefon nie wynika ze
> Konrad> nalezy pozamykac telefony.
>
> Kto mowi o zamykaniu? I jest roznica miedzy telefonem glosowym, ktorym
> mozna osiagnac jedna osobe na raz i ona moze odlozyc sluchawke, a
> Internetem, w ktorym mozna wyslac list do 10 milionow ludzi albo
> wlamywac sie na czyjes komputery.
Na wysylanie listu do 10 mln. osob i tak nic nie mozna poradzic:
Delikwent po prostu kolejno zmienia providerow.
Wlamanie sie na czyjs komputer niczym sie nie rozni od szantazu przez
telefon. Jest to przestepstwo kryminalne skierowane przeciwko
pojedynczemu obiektowi.

> Konrad> Niestety nie ma technicznej mozliwosci aby centrala inaczej
> Konrad> taryfikowala ucznia a inaczej nauczyciela :-) Systemu
> Konrad> reglamentacji polaczonego z kontrola czy dzwoni uczen czy nie
> Konrad> uczen tez sobie nie wyobrazam. Natomiast obnizenie w nocy
> Konrad> taryfy dla wszystkich mnie osobiscie wydaje sie sluszne.
> Konrad> Pozdrawiam.
>
> Moze byc znizka za tv dla staruszkow, to mzoe byc znizka za telefon
> dla mlodziezy. Nie przesadzajmy z ta niemoznoscia. Z tym, ze ja tez
> jestem raczej za znizka dla wszystkich, ba, w ogole za ryczaltem na
> [...]
Znizka dla kombatantow jest w abonamencie a nie w impulsach.
Do tego status kombatanta jest o wiele mniej plynny niz ucznia.

Pozdrawiam.
                                Konrad