Re: TPSA i providerzy BEZ KONCESJI

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 20 May 1996 - 14:34:21 MET DST

Dnia 17 May 96 o godz. 16:45, Jarek Lis napisal(a):

> No pieknie - tylko kto bedzie placil "providerom" i za co? Wlasciwie
> providerowi zostanie rola tylko i wylacznie utrzymania skrzynki pocztowej,
No wlasnie... dokladnie o tym myslalem. Za to bedzie sie im placic.
Tudziez za dostep do serwera news...
> ktora to usluge TPSA zapewne zorganizuje.
Z tego co wiem TPSA NIE ma zamiaru zakladac kont. Tzn. ma, ale nie sama,
tylko w porozumieniu z niektorymi providerami, ktorzy beda to faktycznie
robic (podobno czesc umow juz podpisano), po 50 zl miesiecznie za konto! Tak
ze firma dajaca np. konto e-mail only za np. 20 zl miesiecznie (a sa takie)
moim zdaniem ma jak najbardziej szanse sie utrzymac.
> Zegnajcie providerzy, chyba ze potraficie z TPSA wynegocjowac, ze
> dostaniecie np. 10% od ceny za polaczenie, ktora pobiera od abonenta
> TPSA.
Ja bym nie byl takim czarnowidzem. To co robi TPSA jest zmalpowaniem tego, co
obecnie w Stanach robi AT&T. I jakos tam nie ma takiego strachu ze providerzy
upadna...

> Wlasciwie - nadaje sie to chyba do wszczecia postepowania antymonopolowego,
> ktore, obawiam sie zakonczy sie tak, ze TPSA podniesie ceny powiedzmy o 20%
> za korzystanie z servera. Czy o ta nam chodzi?

No to jak TPSA podniesie ceny, to bedzie dzialac na swoja niekorzysc. Bo
ludzie jak dotychczas beda korzystac z providerow oferujacych tansze uslugi,
a nie z TPSA.
Kopie tego listu wysylam do Marka Cara, bo on podobno wie dokladniej jak
wyglada sprawa zakldania/niezakladania kont przez TPSA. Moze sie wypowie...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl