Re: Jak to zinterpretowac ?

Autor: Mariusz Ostrowski (mariusz_at_gnom.nask.waw.pl)
Data: Mon 06 May 1996 - 13:11:47 MET DST

Krzysztof Kawa (ind09_at_ci3ux.ci.pwr.wroc.pl) wrote:
: Widze, ze sie nie zrozumielismy, albo nie czytales wszystkich postingow
: od poczatku.
: Zaczelo sie od tego, ze mozna podac wezel, przez ktory moze byc przeslana
: poczta. Efekt tego jest taki, ze ktos placi za ruch, ktory idzie
: przez jego wezel jakby tranzytem i nie ma na to wplywu.
: To tak jakby ktos trzeci placil za moja rozmowe telefoniczna tylko dlatego,
: ze tak sie da zrobic.
Hmm. Byc moze niektore postingi rzeczywiscie ostatnio mi umknely.
Mimo to wydaje mi sie, ze przynajmniej mniej wiecej orientowalem sie,
o co chodzi w tym watku. W kazdym badz razie dziekuje za "skrot".

: W momencie, gdy zaproponowalem aby jako wezel uzyc wezla nask,
: to odzew byl natychmiastowy.
Ok. Jasne. Moze tylko sposob, w jaki to sformulowales nie byl dla mnie
wystarczajaco jasny.

: Rekami i nogami bronicie sie przed tym co sami
: wprowadzacie. Czyli oplaty za ruch, ktorego nie da sie kontrolowac.
: Tu nie o to chodzi, czy to bedzie nask, czy tez ktokolwiek inny. Istotne
: jest to ze za to trzeba zaaplacic. Efekt tego jest taki, ze tak jak wy
: inni beda sie przed tym "bronic" , czyli blokowac ruch, ktory nie jest im
: do niczego potrzebny.
Przede wszystkim, to my sie wcale nie bronimy przed tzw. "ruchem"
- w koncu to jest nasza praca. Nie bronimy tez nikomu uzywania
naszych serwerow jako MX'ow (no, moze z nielicznymi wyjatkami),
na prosbe robimy dla uzytkownikow sieci secondary nameservery itpd.
Czyli bynajmniej nie blokujemy ruchu, ktory jest - no, nazwijmy to
"pozyteczny" dla innych uzytkownikow. Ale *z tego wlasnie* powodu
musimy i bedziemy "bronic sie" przed probami utrudniania nam pracy.
Bo jesli ja nie mam czasu zajac sie abonentem, ktory ma problem
z routingiem, bo wlasnie musze kasowac z kolejki maile, ktorymi
jakis zartownis bombarduje moj system, to chyba cos jest nie w porzadku.
To i tylko to mialem na mysli piszac moj poprzedni list.

: Podobnie jak ty uwazam, ze wysylanie bzdurnych maili czy pingow nie zaslu-
: guuje na pochwale i chociaz w tym sie zgadzamy.
Ciesze sie.

Pozdrawiam,
Mariusz

  Mariusz Ostrowski <mariusz_at_nask.pl>, tel./fax: +48 22 268000, 268007
  Research and Academic Network in Poland, Bartycka 18, 00-716 Warsaw