Re: A ja o polskich literkach...

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 29 Apr 1996 - 15:12:16 MET DST

> From: toja_at_tele.pw.edu.pl (Slawomir Witold Gorniak)

> Jaroslaw Rafa :

> A mozna wiedziec - po co to ? :-0 W koncu kazdy stosuje swoj wlasny system
> i po co ciagle ustalac standardy na sile ?
O Jezu... przeciez napisalem po co to... Po to zeby mozna bylo przeskakujac z
serwera na serwer zachowywac standard kodowania.
Jezeli na moim serwerze jestem dajmy na to na stronie
http://moj.serwer/Pl-win/jakas/tam/strona, to jezeli w dokumencie jest link
do http://inny.serwer/inna/strona, to jezeli ten inny serwer stosuje sie do
tego samego standrdu, to konwerter od razu wstawi Pl-win do URL-a i zrobi
link do http://inny.serwer/Pl-win/inna/strona. Proste?
A wlasnie to, ze kazdy stosuje *wlasny* system cos takiego uniemozliwia. Bo
konwerter musialby miec baze danych o tym, jak sie zapisuje odpowiednie
kodowania na roznych serwerach, co mnie sie wydaje lekka paranoja.

> A tak zupelnie z innej beczki - wydaje mi sie, ze istotna jest TRESC, czyli
> to, co na danym serwerze w ogole mozna znalezc, a nie to czy dokument posiada
> polskie literki, czy sa kodowane w takim czy innym standardzie.
No nie przesadzaj... tekst bez polskich literek naprawde sie czyta malo
przyjemnie. Poza tym sa takie informacje gdzie polskie literki SA istotne
(np. nazwiska w spisach pracownikow danej instytucji). Tam gdzie technicznie
jest mozliwosc stosowania polskich literek (a w WWW jest) to trzeba je
stosowac.
Obejrzyj sobie jakas strone WWW w jezyku innym niz angielski, np. francuska
albo niemiecka. Czy Francuzi albo Niemcy rezygnuja ze swoich ogonkow? Fakt,
ze oni maja latwiej, bo ichnie ogonki sa od razu w ISO-8859-1, ale czy to
znaczy ze my mamy rezygnowac?

> ktos stawia swoja glowna strone kodowana tylko w jeden sposob, np pl-windoze,
> to to jest bezsens (a takie kwiatki tez sie zdarzaja).
Oj popieram, popieram!!!
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl