Re: A ja o polskich literkach...

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Mon 29 Apr 1996 - 12:50:12 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:
> To mialoby zapewnic
> mozliwosc zachowania tego samego kodowania przy przechodzeniu z serwera na
> serwer.
ze niby mialby sie odwolywac server do servera z podaniem
przekodowywania? a jak link wiedzie do np. USA, albo ogolniej, do
servera nie posiadajacego konwerterow?

> Propozycja miala byc taka: jezeli strona w wersji podstawowej, tzn.
> zakodowana w ISO-8859-2, jest dostepna przez
drobne pytanie (nie pamietam poprzedniej dyskusji): dlaczego wersja
podstawowa mialaby byc Unixowa, na ktory nie ma porzadnych narzedzi do
tworzenia HTML, i z ktorego korzysta 20% uzytkownikow?

> Irytujace jest, ze widze iz na niektorych serwerach zastosowano system
> podobny ale nie identyczny, np. Cyfronet w krakowie uzywa oznaczen
> http://www.cyf-kr.edu.pl/plwin/.. dla Windows, 'plmac' dla Macintosha,
> 'plwww' dla wersji bez polskich liter i 'pliso' dla ISO. To juz nie
mozna
> bylo zrobic tak samo... :-(((. Na wielu innych serwerach jest z kolei
mozna bylo zrobic tak samo, ale Cyfronet zdaje sie byl pierwszy (przed
dyskusja przynajmniej). Skrypty sam robilem, nawet w ktorej grupie
oferowalem, ze je udostepniam wszystkim chetnym

> razie tego jeszcze nie zrobilem) ma zapewniac zachowywanie standardu
> kodowania przy odwolywaniu sie do innych serwerow (ktore bedzie sie
> definiowac w konfiguracji, ze sa zgodne z ww.standardem) przez dodawanie
> odpowiedniego przedrostka w URL-u zgodnie ze wzorem powyzej.
> Blizsze informacje o programie beda niedlugo pod adresem
> http://www.wsp.krakow.pl/konwerter.html, jak i bedzie tam do wziecia sam
> program gdy tylko bedzie w postaci nadajacej sie jako tako do
> rozpowszechniania.
powodzenia przy pisaniu... jakbys chcial, to moje sources:
http://www.cyf-kr.edu.pl/~yskarock/skrypt.cc
napisz inteligentniejszy - taki, ktory potrafilby zarowno plwww jak i
pl-www

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,