Re: Banki & komputery

Autor: Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.zabrze.pl)
Data: Fri 19 Apr 1996 - 08:01:42 MET DST

 Nie bijcie, ze nie na temat - odrabiam zaleglosci
i wlasnie poczytalem jakies 30 listow z tym tematem... A na "pecet"
sie nie nadaje !

On Thu, 11 Apr 1996, _- StryjO -_ wrote:
> Dnia 11 Apr 1996 08:47:44 GMT, bart_at_mat.uni.torun.pl (Bartosz Maruszewski)

 Aghrrr !!
 VMSy miejscami (na tych ALPHach), jakby kto pytal. I nie tylko w BPH...
(jesli w fachowych ["fachowych"?] czasopismach macie opisy instalacji,
w ktorych jest podane np. "komputer taki a taki, UNIX system V",
a w niektorych pozycjach nie pisze nic nt. OS to to jest VMS...
(autentyk, tylko nie pamietam gdzie widzialem !).
 A czas reakcji jest za dlugi dla Szymona, bo w BPH jak sie nie myle
jeszcze system bankowy na tym nie dziala. I organizacja pracy nie zalezy od
komputra -:(
 Przy okazji - sa 2 ORACLE: "wlasciwy" i RDB, odkupiony od DECa -
powszechnie byl uzywany wlasnie pod VMSem. RDB jest chyba jedyna baza,
ktora zapewnia mozliwosc wykonania pelnego DUMPa "w locie" - bez laski
ze strony systemu a tym bardziej aplikacji. To sie *da* zrobic -:)

 Bylo, ze "roznie". Sam wiem o terminalach.

> Moge Ci powiedziec jak to jest z Oraclem :
> Na serverze (Unix, Novell itd) postawiona jest baza (ma własne konto)
> a stanowiska clientow wyposazone sa np. w PCty z np. Windows i
> aplikacja (konieczne jest zainstalowanie srodowiska Oracle) napisana
> pod Oracle'a (glownie przy uzyciu Oracle Forms).
> Taki client (uzytkownik) ma swoj identyfikator dla ORACLE a nie konto

 Nie wyklucza sie. Przy pracy lokalnej uzytkownicy ORACLE maja
uprawnienia zdefiniowane niezaleznie od systemowych, ale jako oni
(acha - nie wiem jak w ORACLE nr.1).

> Wiec de facto jest uzytkownikiem bazy a nie unixa.

 Nie zaprzeczam -:)

> Pozdrowienia

 Tez ! - Gotfryd

> PS
> Na ten temat moznaby bylo pisac i pisac - to jest tylko ogolny opis.
 -:)