Re: TPSA i Internet

Autor: Tomasz Lukaszewicz (tlukasz_at_zodiac1.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 09 Apr 1996 - 12:20:49 MET DST

Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl (Jerzy Pawlus) wrote:
>Pomysl polega na udostepnienia Internetu wszystkim za cene rozmowy lokalnej.
>Zastanawiam sie skad sie wziela taka beztroska i brak odpowiedzialnosci.
>W pelni anonimowy i otwarty dostep do sieci stwarza bowiem powazne
>zagrozenie dla jej dotychczasowych uzytkownikow.
>I na dluzsza mete szkodliwe dla samych uzytkownikow. Brak autoryzacji
>na wejsciu spowoduje automatycznie wieksza hermetycznosc serwisow
>spowodowana wzgledami finansowymi i bezpieczenstwa.

   Z tego, co mi wiadomo, to wiekszosc internetowych providerow oferuje konta
demo, z ograniczonym, ale jednak, dostepem do Internetu (np. Ternet, od ponad
pol roku) i nikt nie robi z tego problemu, a wielu korzysta - czesto niewlas-
ciwie... Jesli TPSA dalaby darmowy dostep, to akurat w bezpieczenstwie nie
widzialbym problemu - i tak Internet jest siecia anonimowa, do ktorej kazdy,
kto chce, ma dostep i nie jest mozliwe skontrolowanie, co kto robi.

>W swietle braku rozwiazan prawnych to co zostaje wiekszosci providerow
>to odciecie dostepu do sieci uzytkownikom, ktorzy ewidentnie naruszaja
>etykiete sieciowa. Teraz TPSA pozbawia ich tej mozliwosci.

   Jest tylu providerow, ze jak jeden wyrzuci, to sie idzie do drugiego, ew.
oplaca konto jako ktos inny (wujek, kolega...) - nie ma tu zadnej mozliwosci
kontroli, nie mowiac juz o hackerach, ktorzy zawsze sobie dostep ,,zalat-
wia''...

>Zachwiana zostanie takze rownowaga na rynku providerow. Wiekszosc
>z nich oferuje dostep telefoniczny i udostepnia w zamian uslugi
>Teraz TPSA chce oferowac wylacznie dostep spijajac sama smietanke
>i nie dajac nic w zamian. Moze to zaowocowac upadkiem wielu malych
>providerow.

   Szaremu uzytkownikowi zalezy po prostu na tym, by usluga byla jak najlepsza
i jak najtansza. Nie da sie zaprzeczyc, ze im wiecej uslugodawcow, tym jakosc
owych uslug lepsza; jak jeden chce wiecej, to sie idzie do drugiego.

                                       Pozdrowienia,
                                           Tomasz L.

--
Tomasz /Lukaszewicz                   |     /|    ,,Jeszcze nigdy tak nie bylo,
Student MIMUW-u  tel. (0-22)6419146   |  \`o.O'   zeby jakos nie bylo.''