Re: filtr do poczty

Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 12 Mar 1996 - 15:03:23 MET

In article <4i3t3b$fen_at_helios.man.lublin.pl>, Grzegorz Szyszlo wrote:

>wyslij

A wiec, .forward:

"|IFS=' ';exec /usr/tools/bin/procmail"

(oczywiscie zamiast /usr/tools/bin/procmail powinna byc odpowiednia sciezka)

I .procmailrc (wziety ode mnie):

USER=kfoltman
PATH=/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/usr/tools/bin
MYDIR=/home/student/infbgrp/$USER
MAILDIR=$HOME/mail
DEFAULT=/usr/spool/mail/$USER
LOGFILE=$MAILDIR/from
LOCKFILE=$HOME/.lockmail
:w
^TO.*csound.*
|/home/student/infbgrp/kfoltman/bin/addidx CSND $MAILDIR/csound-l
:w
^TO.*awe-l_at_inc.net.*
|/home/student/infbgrp/kfoltman/bin/addidx AWEL $MAILDIR/awelist
:w
^TOsapphire-l.*
|/home/student/infbgrp/kfoltman/bin/addidx SAPP $MAILDIR/sapphire-l
:w
^.*Reply.*info1_at_.*
|/home/student/infbgrp/kfoltman/bin/addidx INFO $MAILDIR/info-l
:w
^Subject *: *lisp-s.*
|/bin/bash $MYDIR/runmr
:0w
|/home/student/infbgrp/kfoltman/bin/addidx PERS $DEFAULT

I teraz tak:

- u mnie wszystkie listy przepuszczane sa przez skrypt addidx, ktory przy
okazji robi liste przychodzacych wiadomosci, ktora jest potem wyswietlana
przy logowaniu sie. Stad |/home/.... itd.

- jezeli zamiast na wejscie skryptu, listy maja byc kierowane do pliku,
zamiast tego calego |itd. itd. itd. trzeba podac nazwe pliku w $MAILDIR.

- oczywiscie trzeba pamietac o zmianie wszystkich sciezek i mojego username
na wlasny (!!!)

- :w oznacza "czekaj na zakonczenie skryptu przed przetwarzaniem nastepnego
listu"

- KONIECZNIE nalezy wszystko DOKLADNIE sprawdzic I przetestowac !!! W
przypadku bledow MOZE zaczac zjadac poczte !!!

- logi procmaila znajda sie w mail/from

Dla ciekawskich, zawartosc skryptu addidx:

#!/bin/csh
echo -n $1- >>/home/student/infbgrp/kfoltman/msgidx
tee -a $2 | egrep '^From:' | head -1 >>/home/student/infbgrp/kfoltman/msgidx

Skrypt ten wpisuje pierwszy parametr i pierwsza linijke "From" do pliku
msgidx (to od Message Index) w moim katalogu, rownoczesnie dopisujac caly
list do pliku, ktorego nazwa jest podana jako drugi parametr.

Skrypt i .procmailrc sa moje. .forward skopiowalem z mana do procmaila.

JESZCZE RAZ PRZYPOMINAM O DOKLADNYCH (!!!) TESTACH CALOSCI ! To, ze U MNIE
to dziala, nie znaczy, ze gdzie indziej tez bedzie.

Krzysiek