"Online" jako znak towarowy???

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 07 Mar 1996 - 17:36:46 MET

> Firma The Polished Group, Ltd. jest w posiadaniu zgloszonych w dniu
> 28 pazdziernika 1994 r. do rejestracji w Urzedzie Patentowym RP
> nizej wymienionych znakow towarowych:
>
> 1. nr Z 139694 o brzmieniu "ONLINE"
> 2. nr Z 139695 o brzmieniu "POLISHED ONLINE"
> 3. nr Z 139696 o brzmieniu "LINE"
> 4. nr Z 139697 o brzmieniu "ON-LINE"

[...]
> Na podstawie stosownych przepisow pozwolilismy sobie przeslac do
> firm uzywajacych w/w znakow, pisma zawiadamiajace je o zgloszeniu
> tych znakow do rejestracji w Urzedzie Patentowym RP. Fakt wyslania
> tych pism bedzie mial znaczenie jedynie w wypadku zarejestrowania
> w/w znakow, gdyz nasza firma bedzie mogla ubiegac sie o oplaty za
> uzywanie znakow zarejestrowanych, od momentu wyslania powiadomien.

Gratuluje Ograniczonej Grupie Polerskiej (w wolnym tlumaczeniu: The
Polished Group Ltd,) niezwykle madrej i przemyslanej decyzji.
W chwili gdy Urzad Patentowy zarejestruje Wasze znaki towarowe proponuje
natychmiast wytoczenie procesu:
1) wszystkim producentom modemow i drukarek - kazde z w.w. urzadzen
zawiera lampke oznaczona "online" badz "on-line".
2) autorom oprogramowania do lacznosci modemowej - w menu, komunikatach
oraz tektach pomocy tych programow wielokrotnie powtarzaja sie okreslenia
jw.
3) producentom streamerow, faksow, akcesoriow do lacznosci swiatlowodowej
itp. - na samych urzadzeniach badz w instrukcjach obslugi figuruja
okreslenia jw.
4) takim firmom i instytucjom uzywajacym w.w. znakow jak:
America Online
CNN (istnieje serwis CNN Online)
Encyclopaedia Britannica (jw. - Britannica Online)
Dermatology Journal (Dermatology Journal Online)
itd.itp.
5) a przede wszystkim URZEDOWI PATENTOWEMU R.P., ktory w swoim serwisie
WWW (patrz: http://info.fuw.edu.pl/latin1/BIS/33.html) uzyl okreslenia
'27. kryteria wspolpracy on-line'
Zycze wytrwalosci i wygrania wszystkich w/w procesow.
Rownoczesnie proponuje szybkie zlozenie wnioskow o zastrzezenie innych
nie mniej atrakcyjnych znakow towarowych, takich jak "sklep",
"hurtownia", "fabryka", "wytwornia", "gazeta", "radio" i "telewizja".
Nalezy sie spieszyc, gdyz jestem w posiadaniu informacji, iz pewne firmy
zlozyly w Urzedzie Patentowym wnioski o rejestracje jako znakow
towarowych slow "the" oraz "group", jak rowniez wszystkich liter
alfabetu, z zastrzezeniem, ze nie moga wystapic rowniez jako skladniki
innych znakow.
Pozdrawiam
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl
P.S. Uprzejmie prosze o informacje, czy Wasza firma prowadzi jakakolwiek
inna dzialalnosc poza skladaniem wnioskow o rejestracje znakow
towarowych? Jestem nadzwyczaj zainteresowany.