Re: reverse DNS - ripe.net

Autor: Robert Heron (robert_at_mikrozet.wroc.pl)
Data: Fri 01 Mar 1996 - 12:17:37 MET

On Thu, 29 Feb 1996, Zbigniew Zych wrote:

> Hej....
>
> Mam taki problemik... Dostalem lacze dzierzawione + klase C adresow
> od Telbanku. Juz zarejestrowalem DNS, ale ciagle nie ma reverse DNSu.
>
> Jak podaje host: trzeba "zapukac" do ripe.net (SOA wskazuje).
> Mam w zwiazku z tym pytanie:
> czy wystapic o rejestracje reverse DNSu moze kazdy?
> czy tylko ten kto ten adres przydzielil?
>
> Jesli kazdy - to gdzie moge znalezc info - jak to zrobic...
> www.ripe.net juz przeszukiwalem... ale przyznaje pobierzenie...
>
> Zbigniew Zych

O ile pamietam, to w ripe.net rejestruje sie tylko dane wlasciciela
danej klasy adresowej. Nie ma to jednak nic wspolnego z tym, czy bedzie
chodzic DNS i reverse DNS. To trzeba zarejestrowac w namesreverach
wlasciwej Ci domeny. Domena ta moze zarzadzac NASK, wiec trzeba pogadac
z nimi (najlepiej wyslac email na hostmaster_at_nask.pl) i nie trzeba
wcale miec klasy od nich. Nawet w cenniku NASK jest taka pozycja:
rejestracja domeny w .pl - ?? zl.
rejestracja domeny w regionalnej - ?? zl. (cen nie pamietam, ale nie sa duze)

Robert Heron