Re: Cyrk i internecie

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 15 Feb 1996 - 14:37:54 MET

On 15 Feb 1996, Jaroslaw Strzalkowski wrote:

> A mnie sie ten artykul bardzo podoba! To naprawde duza sztuka stworzyc
> artykul prawie z niczego. Bo przeciez gdyby odcedzic z tego tekstu tylko
> informacje, to byloby to cos w tym stylu:
  ---
  Mi sie tez ogromnie spodobal. Nie mialem zamiaru polemizowac z nim, bo
  do Pani Redaktor i tak nic by nie dotarlo, ale skoro jest jaks dyskusja
  to jednak dodam cosik:
  ---
> Studenci Uniwersytetu w Opolu moga korzystac z Internetu takze przez modem.
> Korzystaja z tych samych numerow co i uzytkownicy komercyjni.
  ---
  Tu trzeba koniecznie dodac jeden fakt: Dzwonia do Wroclawia!
  ---
> Modemow jest zdecydowanie zbyt malo. Takze serwery sa przeciazone.
> Uzytkownicy komercyjni nie uzywaja programow do czytania poczty off-line.
  ---

  Prawda jest (zapewne) taka, ze:
  Opole jest wlaczone w NASKowy FrameRelay pomiedzy Wroclawiem a Katowicami.
  Dwie linie o przepustowosci 256k. Statystyki dostepne na serwerze NASK
  mowia ze linie czasami sa obciazone, ale nigdy nie sa przeciazone.

  Zapewne w Opolu nie ma zadnego komercyjnego dostawcy uslug sieciowych
  i dzwonia do ktoregos z wroclawskich. Wroclawscy maja raczej wolne
  polazcenie (28.8 lub 14.4k) z routerem NASK i to sie moze zatykac.

  Z moich doswiadczen z dziennikarzami wynika, ze najczesciej jak sie
  dowiedza, ze cos wydarzylo sie we Wroclawiu nad Odra, to wiadomosc z tego
  wyjdzie taka: we Wloclawku nad Nysa...

  (Ostatnio jakas Pani Redaktor w teleexpresie oglosila przedluzenie ferii w
  wojewodztwie Legnickim, tlumaczyla sie ze chodzilo o Leszczynski, a
  przecie oba daleko od Warszawy i w kierunku na zachod :-)

  Tym co pisza dziennikarze nalezy sie przejmowac w niewielkim stopniu
  (jak to napisal Andrzej G.: wymyslic taki tytul, zeby przywalic i nie
  poniesc konsekwencji - parafrazujac jego slowa)

  Wojtek