Re: Matematycy, pomocy!

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_priam.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 13 Feb 1996 - 13:05:19 MET

*@zr.ita.pwr.wroc.pl wrote:
: In article <4fpo6s$e0v_at_sun1000.pwr.wroc.pl>, bieniek_at_zr.ita.pwr.wroc.pl says:
: >
: >Witam wszystkich,
: >Mam banalne pytanie:
: >
: >Jak: wielomian X^6 +64 rozlozyc na nierozkladalne czynniki rzeczywiste
: > ----------------------------------
: >
: >Moja teoria: tego nie da sie rozlozyc na czynniki rzeczywiste... ale
: >algebra nie jedno ma imie.
: >
: >Pawel B.

W czasach gdy ja chodzilem do podstawowki uwazalo sie, ze kazdy
wielomian da sie rozlozyc na czynniki stopnia co najwyzej drugiego.
Ale coz, to bylo niemal dwadziescia lat temu. Moze od tej pory
cos sie zmienilo? :) W kazdym razie powyzszy wielomian rozklada
sie na trzy czynniki stopnia drugiego wrecz banalnie, w dodatku
nie widze potrzeby uzywania do tego celu tej listy dyskusyjnej.
Wystarczy kartka i olowek. Naprawde! :)

Pozdrawiam,
Andrzej Resztak