Re: Lacznosc cd.

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 02 Jan 1996 - 22:04:54 MET

>Andrzej Karpinski pisal:
>] nie placili :)) a tak swoja droga czy wie ktos moze kiedy Lublin
>] znowu miec bedzie 2mb?

> Do niedawna to byl problem trudny do przeskoczenia: NASK decydowal, kto i
> jakie ma miec lacze. Dzis jest nieco prosciej. Rozumiem, ze skoro Lubkin
> juz _mial_ 2m to moze je miec w kazdej chwili: wystarczy zdobyc srodki
> na wspolfinansowanie lepszego lacza (zakladam, ze KBN bedzie dawal tyle
> ile daje).

Tylko ze takie podejscie nie uwzglednia tego, co jest tu na miejscu, w
Lublinie. Mamy piec duzych wyzszych uczelni (w tym dwa uniwersytety),
sporo instytutow naukowych, nie wspominajac juz o np. szkolach srednich
czy innych ew. uzytkownikach. Pod wzgledem wielkosci jest tutaj 3-4 siec
w Polsce. Wynika to z potrzeb, wynikajacych z kolei z duzego nagromadzenia
roznej masci instytucji zwiazanych z nauka. Z drugiej strony, nasz region
jest jednym z najubozszych w kraju (wystarczy spojrzec na obroty, ilosc
i jakosc firm komputerowych w naszym miescie) i fizycznie nie ma szans
chyba by znalezc wystarczajaca ilosc uzytkownikow komercyjnych, ktorzy
byliby w stanie zapewnic wystarczajaca jakosc uslug (poprzez pieniadze)
instytucjom edukacyjnym. Powstaje sytuacja dosc trudna do rozwiazania:
z jednej strony dosc duze potrzeby, a z drugiej brak mozliwosci zdobycia
wystarczajacej ilosci srodkow finansowych na ich zapewnienie, co jak
juz pisalem, wynika ze specyfiki naszego regionu. Moje pytanie jest, czy
nie daloby sie tego jakos rozwiazac, bo moim zdaniem mozna, przy odrobinie
dobrej woli...

pozdrawiam
karpio