Re: Oplaty za NASK

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Fri 01 Dec 1995 - 20:03:18 MET

Czesc,

Tomasz Lukaszewicz (tlukasz_at_laser.mimuw.edu.pl) wrote:

> [...]
> x zlotych wiecej, w sumie wiec pieniadze pozostana 'w panstwie', jako ze
> obie te organizacje sa panstwowe. No, chyba ze sie myle i za uzyskana nadwyzke
> prezesi NASK-u kupia sobie nowe samochody. Wszystko to powoduje, iz mam
> watpliwosci, czy niepokoj na panstwowych uczelniach jest uzasadniony; KBN
> bedzie mogl dostac wiecej pieniedzy na Internet, bo beda wieksze wplywy
> z NASK-u, no chyba ze sie myle i - jak mowilem - NASK przeznaczy dodatkowe
> dochody na zakup samochodow itp. Inaczej jednak pieniadze te nie 'wsiakna'

Taak... Moge sobie wyobrazic taka sytuacje:

- firma panstwowa A pozbawiona jest kontroli wydatkow i finansowana z
  budzetu.
- istnieja firmy prywatne B, C, D

*Mozna* w dosc prosty sposob, uzywajac firm B, C i D (zamawiajac u nich
uslugi - prawdopodobnie drozsze niz na wolnym rynku) przelac czesc funduszy
do swojej wlasnej kieszeni - czesc ta moze wynosic np. 10%, a jak wiemy
od duzej sumy nawet 10% nie jest male. Oczywiscie te 10% pochodzi z pensji
(opodatkowanej) pracownikow firm B, C i D.

Oczywiscie moje rozwazania sa czysto teoretyczne, i nie maja zadnego zwiazku
z realna rzeczywistoscia.

> Ja jednak (byc moze mylnie) slyszalem, ze oprocz
> NASK-u istnieja na rynku rozne firmy z nim nie zwiazane (nie 'ciagnace'
> IP od NASK-u), nie maja one jednak duzego znaczenia, bo sa od NASK-u
> drozsze.

Nie ma ani jednej takiej firmy - i chyba powstanie takiej byloby sprzeczne
z Ustawa.

Greetings,
                                                KHC

Krzysztof Halasa

Palac Mlodziezy Internet: khc_at_pm.waw.pl
ul. Swietokrzyska Fidonet: KHC, 2:480/40
00-901 Warsaw, Poland