Re: Nowy cennik uslug NASK

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 27 Nov 1995 - 21:27:53 MET

Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: Po wprowadzeniu tego cennika nie bedzie ZADNYCH "zasobow w Polsce",
: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
: poza moze platnymi serwisami reklamowymi na WWW. Ale nie bedzie
: zadnych mirrorow Simtela, Linuxa, GNU itp. - bo to jest wszystko na
: uczelniach (oraz w jednostkach typu PCSS, Cyfronet, ICM...), i pierwsze
: pojdzie pod noz, kiedy abonenci beda musieli placic za ruch wychodzacy.
: Ja juz rozmawialem z moim szefem: jesli ten cennik wejdzie w zycie,
: serwery WWW i FTP na AGH przestana istniec. Inni pewnie postapia tak samo,
: a wtedy kazdy, kto bedzie chcial np. sciagnac sobie Linuxa bedzie musial
: sciagac sobie z np. Finlandii.

Szymonie, albo przesadzasz, albo Twoj szef sie nie zastanowil, politycznie
rzecz ujmujac. Mirror Linuxa zostawicie, bo to taniej, ale bedzie tylko
lokalny - nikomu spoza waszego MAN nie odpowie nawet 'sorry'.
A do korzystania z lokalnego zmusi zycie - lokalny bedzie pewnie nadal
bezplatny, a na ftp do Finow trzeba bedzie miec kartke.
Inna sprawa, ze pewne mirrory pojda "pod noz" - sciaganie tez kosztuje.
Co urwiesz w pierwszej kolejnosci?

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |