Re: Na czym wisi Szczecin?!

Autor: Krzysztof Franckowski (brain_at_felix.univ.szczecin.pl)
Data: Sun 19 Nov 1995 - 16:18:08 MET

Czesc!!!

> Witam,
> Dostaje *ciagle* "cannot send message for 3 days" i "connection timeout"
> od hostow z domen:
>
> *.univ.szczecin.pl
> *.tuniv.szczecin.pl

W tym miejscu poczulem sie "wywolanym do tablicy" - na szczescie wnikliwe
przejrzenie wynikow "REVIEW" pozwolilo mi stwierdzic iz nie jestem
jedynym winowajca /subskrybentem z okolic wspomnianych domen/...

> Czy ktos moze wie, na czym to wisi i komu wisi, ze tak to wisi?!
>
> A.

Sa osoby z pewnoscia lepiej zorientowane ode mnie, w kazdym badz razie
sprawa wyglada mniej wiecej w ten sposob, iz aktualnie w Szczecinie daje
zaobserwowac sie wzmozone zapotrzebowanie na dostep do Internetu i zwiazanych
z nim uslug, zas wyjscie na swiat stanowi JEDYNE lacze do Poznania
o przepustowosci 28.8Kb/s... Nic wiec dziwnego, ze w ciagu dnia transfer
via ftp potrafi osiagnac oszalamiajaca predkosc 22 [bytes] na sekunde (!!!),
'ping' wykazuje, iz ginie 70% pakietow przy czym zwracany parametr 'time'
przyjmuje wartosci kilku(nastu) tysiecy [ms] - przy okazji prob nawiazania
lacznosci z komputerami spoza Szczecina.

W takiej sytuacji chyba nic dziwnego, ze router odmawia wspolpracy...
Wypada sie cieszyc, iz na razie gros uzytkownikow - to placowki akademickie;
az strach myslec, co by sie dzialo w przypadku szybkiego rozwoju lokalnej
Miejskiej Sieci Komputerowej - co jednak w koncu kiedys nastapi...

Z ciekawostek: w ktoryms z ostatnich numerow "ComputerWorld" zauwazylem
artykul prof. Hofmokla wraz z mapka Polski, z ktorej wynikalo,
iz lacze Szczecin-Poznan posiada przepustowosc 256Kb/s...
Jesli tylko przez niedopatrzenie mamy wolniejsza linie, to czy moglbym
prosic o szybka korekte...? :-))))))

Jesli o czyms zapomnialem badz przekrecilem, to prosze o poprawienie mnie.

     Pozdrawiam,
                  Krzysztof Franckowski.