Re: Domeny 0.5

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Tue 31 Oct 1995 - 14:03:38 MET

On Tue, 31 Oct 1995, Szymon Sokol wrote:

> Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl) wrote:
>
> : Podrecznik jest drugorzedny, bo nie tylko w PSI sa fachowcy. Wazny jest tez
> : koszt dzialan tego typu. Czy ktos z PSI pokusil sie o obliczenie, ile
> : roboczogodzin zajmie zmiana nazw wszystkich komputerow, DNS-ow i dowiazan w
> : linkach http np. w domenie tpsa.pl? Kto ma pokryc koszty tego typu
> ^^^^^^^
> Okolo 20 minut:
> Encountered 31 hosts in 4 domains within tpsa.pl
Szczegolnie jak sie zmienia adresy mailowe kilkuset userom, ktorzy musza
o tym zawiadomic swoich korespondentom, wypisac sie z list dyskusyjnych itp.
20 min. na kazdego to moze prawda.
Co to oznacza dla kilku tysiecy userow ...
Zreszta ja nadal nie czuje sie przekonany przez wspomniany dokument.
Oprocz wielu wymienianych przez poprzednikow sprzecznosci zawiera on
podstawowa: Aprobuje on sprzeczne systemy terytorialny i "branzowy"
Sprzeczne dlatego ze w systemie terytorialnym adres typu
host.tpsa.krakow.pl jest jak najbardziej poprawny. Jesli teraz w zgodzie
z glowna zasada DNS czyli grupowaniem w galeziach domen obszarow
administrowanych przez jedna organizacje odwrocimy ten adres to mamy:
host.krakow.tpsa.pl, ktory mimo ze ZAWIERA DOKLADNIE TYLE SAMO informacji
identyfikujacej host staje sie nagle niezgodny z zaproponowanymi regulami.
Jedynym spojnym rozwiazaniem jest albo wmusic ulubiony com w adres
terytorialny: host.tpsa.COM.krakow.pl (jaki pieknie dlugi i bzdurny adres
:-) albo zrezygnowac z systemu terytorialnego w imie uwielbienia
historycznego podzialu na cztery "worki na ludzi" jakby swiat nie byl o
wiele bardziel roznorodny a Internet nie rozrosl sie od czasu ARPA pare
tysiecy razy, albo w koncu wyrzucic caly dokument do kosza
                                                c.b.d.o
Pozdrawiam.
                                Konrad

| Konrad Plich |
| Telekomunikacja Polska S.A. | email: |
| Zaklad Telekomunikacji | konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl |
| w Piotrkowie Tryb. | konradpl_at_zpk.u.lodz.pl |