Re: Prasa.pl

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Thu 19 Oct 1995 - 08:52:02 MET

On Wed, 18 Oct 1995, Jaroslaw Rafa wrote:
> Co to jest?
Domena dla klientow budowanej przez TP S.A. sieci. Jesli nie bedzie im
zalezalo na rejestracji w domenie regionalnej i zgodza sie na tpcom.pl
tak jak compuserwe.com to beda rejestrowani w tej wlasnie domenie.
Nie ma powodu zeby ich rejestrowac w domenie tpsa.pl razem z pracownikami i
oddzialami firmy tpsa.
Jest to rowniez odpowiedz na pytanie po co firma moze chciec dwie domeny.
> No pewnie ze .com !!!
Jak cos takiego pisze facet, ktory podaje swoj adres ...wsp.krakow.pl
(bez zadnego edu w srodku :-) to w jego ustach wpychanie
innym czlonu com brzmi jak wyraz daleko posunietej schizofrenii.
Chyba ze autor preferuje system regionalny (pierwszy jego adres
przeczy takiej tezie :-) i wyobraza sobie mozliwosc rejestrowania
domen oddzialow firmy obecnej w (prawie)kazdej wsi w Polsce u
administratorow domen dla tej wsi siedzacych w zupelniej innej firmie
(NASK. MAN)
W swietle propozycji placenia za rejestracje domeny zaczyna
to brzmiec dosyc interesujaco :-)
Ja polecam przemyslenie dlaczego DNS wymyslono jako system hierarchiczny.
Mnie sie wydaje ze po to zeby ulatwic zarzadzanie a nie je utrudnic. I do
tego wlasnie sluza kropki pomiedzy literkami.
Do identyfikacji firmy sluza same literki i kropki nie sa tu potrzebne,
szczegolnie po wprowadzeniu na szeroka skale adresacji regionalnej, w
ktorej z definicji czlonow com, edu itd nie ma. Adresy typu miasto.tpsa.pl
sa wlasnie adresami regionalnymi odwroconymi wlasnie dlatego ze idea DNS
to przede wszystkim ulatwienie zarzadzania nazwami a nie upieranie sie co
ma byc przed czym. Szczegolnie jesli w obu konwencjach literki sa te same.
> Jaroslaw Rafa
> sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl

Pozdrawiam.
                                Konrad

| Konrad Plich |
| Telekomunikacja Polska S.A. | email: |
| Zaklad Telekomunikacji | konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl |
| w Piotrkowie Tryb. | konradpl_at_zpk.u.lodz.pl |