Re: domeny

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 12 Oct 1995 - 15:35:25 MET

Zbigniew Zych (zych_at_student.uci.agh.edu.pl) wrote:
: Tomasz Surmacz wrote:
: > IMHO: com, edu, mil, org i net w zupelnosci wystarcza...
: > A do tego domeny regionalne jako GLOWNE miejsce rejestrowania adresow.
: + gov ... ;)

Fakt... czegos mi wlasnie brakowalo... :-)

: I bede sie upieral: domeny regionalne - od nazwy wojewodztwa, skrot,
: maksymalnie 2 znaki, tak jak na rejestracjach samochodowych...

Ja bym byl troche bardziej liberalny i dopuszczal do 4-5 znakow, bo
wpisac 2-3 dodatkowe to naprawde nie jest problem, a znacznie
czytelniejsze jest WROC, JGORA, ZGORA, SOPOT, KRAK, PLOCK czy POZ niz
WR, JG, ZG, KR, PL i PO (Sopot musialby zostac zakwalifikowany jako
gd). (przy okazji - petrochemia.pl.pl (w PLocku) to raczej dziwnie
wyglada...)

I skoro juz wspomniales o rejestracjach samochodowych, to ja jeszcze
raz przypomne to, co juz kiedys pisalem - naprawde dobry system
rejestracji samochodowych jest stosowany w Niemczech. Duze miasta maja
malo literek w skrocie, male miasta - duzo literek. A potem cyferki. W
malych miastach mniej, w duzych - wiecej (bo wiecej samochodow).
Dzieki temu latwo sie domyslic co oznacza skrot (B - Berlin, HH -
Hansestadt Hamburg, ale juz np. LMBG - Limburg (nie daje glowy ze
dokladnie tak, ale taka jest ogolna zasada), a przy okazji dlugosc
numeru jest mniej wiecej stala.

Podobnie moze byc z adresami - male miasta moga miec nawet dluzszy
skrot lub pelna nazwe w domenie, bo za to nie ma w nich wielu
instytucji i to, co bedzie przed kodem miasta bedzie krotsze...
Wszystko sie wiec samo reguluje i wszystkie adresy daza do mniej wiecej
jednakowej dlugosci.

: Adres ma byc:
: 1. krotki latwy do zapamietania (adres i tak nie bedzie nigdy zawieral
: pelnej informacji o firmie)
: 2. byc latwo rozroznialny
: wsp.kr.edu.pl WSP, Krakow
: wsp.kr.com.pl Wojewodzka Spoldzielnia Pracy??? ;)
: 3. a jak chcesz wiedziec gdzie sie znajduje firma Mikrony sp. z o.o.
: to poszukasz w stosownej ,,ksiazce adresowej''

Dokladnie tak.

Tomek

--
 _________