Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Alek Radomski (arad_at_zmit1.ippt.gov.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 11:24:22 MET

> From: Ireneusz Neska <irek_at_nask.org.pl>

> Ostatnio otrzymalem podanie o zarejestrowanie domeny prasa.pl. Domena ta
> mialaby sluzyc oferowaniu skrzynek pocztowych (rowniez bezplatnych) dla
> dziennikarzy, byc moze rowniez do innych celow.
>
> W tej chwili odmowilem rejestracji takiej domeny, ale byc moze warto aby
> taka domena powstala. Oczekuje komentarzy na ten temat.

Popieram odmowe: jesliby miala ona (domena) sluzyc jako meta-szuflada
dla dziennikarzy, to bylaby - jak sadze - pierwsza domena~ "zawodowa".
Otoz dlaczego w takim razie nie myslec o tworzeniu domen dla:
politykow, biologow, ksiezy itd.itd.?
Rozumiem, ze pisalby taki delikwent np. e-maile "jako dziennikarz",
a gdzie indziej moglby pisac "jako pracownik instytucji X".
Watpie jednak, czy posiadanie takiego adresu sieciowego byloby
ekwiwalentem legitmacji prasowej i dawalo uprawnienia podobne do
tych, ktore przewiduje ustawa prasowa. W sumie: nadmiarowa szuflada.

Zupelnie rowniez nie wiem, czym mialyby byc "byc moze rowniez inne cele"?

Makrodomena dla gazet? Np. gazeta_wyborcza.prasa.pl?

Pozdrowienia
-A.R.