Re: Udostepnianie kont

Autor: Mariusz Ostrowski (mariusz_at_nask.org.pl)
Data: Sat 07 Oct 1995 - 16:02:26 MET

Micha/l Ko/lodziejczyk (miko_at_gumbeers.elka.pg.gda.pl) wrote:
: Czesc!
: Mam pytanie: czy firma prywatna podlaczona do internetu moze udostepniac
: odplatnie konta osobomn trzecim (firmom)? Lub chociaz skrzynki pocztowe?
: Czy sa jakies regulacje prawne i czy ktos ma jakies doswiadczenia?

Wlasnie aktualnie tocza sie w Ministerstwie Lacznosci konsultacje
nad odpowiednim rozporzadzeniem, ktore bedzie okreslalo
jak maja byc traktowane takie uslugi (tzn. czy to jest udostepnianie
Internetu, czy tylko wlasnych zasobow). Z ostatnich doniesien
wynika, ze usluga terminalowa nie bedzie objeta koncesjonowaniem,
nie jest natomiast do konca klarowna pozycja dodzwanianego SLIP'a.
Zamailuj do mnie za jakies 2-3 tygodnie, to bede moze wiedzial wiecej.

Natomiast jedno jest jasne: firma nie bedaca w swietle prawa operatorem
(takim jak np. NASK, ATM, kilka innych) nie moze tworzyc struktury
teleinformatycznej dla instytucji trzecich.

Uff, mam nadzieje ze nie napisalem zbyt belkotliwie...

Pozdrawiam,
Mariusz

             Mariusz Ostrowski mariusz_at_nask.org.pl
      NASK - Naukowa i Akademicka Siec Komputerowa Warszawa
      Research and Academic Network in Poland Warsaw