Re: [Q] Ftp

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 04 Oct 1995 - 10:54:02 MET

Sawomir Mateuszczyk (SLAW_at_ns1.gazeta.pl) wrote:
: > .. Jakby co, to prosze mnie nie bic -:)
: > Czy UN*X na Sunie (w ogole nie lubie UN*Xow !) nie potrafi przypadkiem
: > odlozyc zadania w tlo metoda CTL-Z i "bg" ? To mi sie akurat w shellach
: > podoba ! (SCO NIE potrafi).

Potrafi.
Ale to zalezy glownie od 'shella' tzn. w csh/tcsh mozna to zrobic, w sh
oczywiscie nie.

: [...]
: > > Mam prosbe o rade, ktora przekazuje w imieniu znajomego. Czlowiek ma konto
: > > na Sunie, ale korzysta z niego przez modem (i oczywiscie slono placi za
: > > rachunki telefoniczne). Chcialby czasami cos sciagnac przez ftp, ale
: > > tak, zeby zapuscic to ftp i czem predzej sie wylogowac. Wiem, ze mozna
: > > napisac cos w rodzaju skryptu dla ncftp. Moze ktos zechcialby podeslac
: > > lepszy (inny) lub prostszy sposob ?
:
: Nie ma lekko. Napisanie skryptu to chyba najlepszy i najprostszy
: sposob. Nie mozna rozpoczac sesji FTP i puscic ja w tle, poniewaz
: w momencie wylogowania Twoj proces FTP zostanie ubity.

Nie. Jesli napiszesz ftp, zaczniesz sciagac plik, nastepnie ^Z i bg,
to wszystko bedzie ok, takze po wylogowaniu. Procesy puszczone w tle
automatycznie dostaja "nohup", a wiec wylogowanie sie nie zabija ich.

Inna sprawa, ze to, co ftp produkuje na wyjsciu moze pojawiac sie na
terminalu, co albo spowoduje pojawianie sie tego nastepnemu
uzytkownikowi, albo zakonczenie pracy programu probujacego pisac na ten
terminal (czyli ftp). W przypadku ftp z wylaczona opcja 'hash' problem
ten pojawi sie jednak dopiero PO sciagnieciu pliku, a wiec wszystko
powinno byc ok.

Wyjsciem tez jest uruchomienie 'batchftp' i puszczenie go za pomoca
'at'. A w ogole, to zawsze najlepiej spytac administratora systemu, na
ktorym ma to byc robione... Moze sa tam ustalone sposoby postepowania
w takich przypadkach.

Tomek

--
 _________