Re: Megabajt za zlotowke

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 02 Oct 1995 - 18:19:20 MET

> Date sent: Mon, 2 Oct 1995 17:24:14 +0100
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl>
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Megabajt za zlotowke

> Rosja to wzor, ktory nasladowalismy juz troche za
> dlugo.

Ja jestem rzecz jasna przeciwny oplatom od megabajta i wcale nie jestem za
nasladowaniem Rosji.

> A co do EUNETu to jest roznica w sciaganiu
> pieniedzy za "data bulk" od wlasciciela laczy
> krajowych i "end-usera". Tylko w tym drugim
> przypadku (proponowanym jak rozumiem przez prof.
> Hofmokla) wystapia opisywane tu przeze mnie i
> innych niekorzystne skutki zwiazane ograniczeniami
> uslug sieciowych przez uczelnie/instytuty. Oplaty
> dla EUNETu nie maja takego dzialania, gdyz
> uzytkownik (uczelna itp) nie odczuwa bezposrednio
> ilosci ruchu do i od siebie w cenie jaka placi.

Ale EUnet sciaga te pieniadze wlasnie od end userow! Tak jest wlasnie w
Rosji, to samo tez robi/chce robic PL-Net Ltd. czyli polska odnoga EUnetu.
Konto u nich kosztuje pewna stala oplate plus "per byte cost". Zreszta facet
z PL-Netu na konferencji bardzo popieral pomysl oplat od megabajta... tylko
ze zlotowka za megabajt to bylo dla niego za tanio (!!!!).
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl