Re: Megabajt za zlotowke

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Mon 02 Oct 1995 - 16:40:35 MET

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

>Nie pierwszym. W Rosji tak bylo zawsze. I wszedzie tam gdzie dziala EUnet
>bo oni biora oplaty wlasnie od megabajta przeslanych danych.

Rosja to wzor, ktory nasladowalismy juz troche za
dlugo.

A co do EUNETu to jest roznica w sciaganiu
pieniedzy za "data bulk" od wlasciciela laczy
krajowych i "end-usera". Tylko w tym drugim
przypadku (proponowanym jak rozumiem przez prof.
Hofmokla) wystapia opisywane tu przeze mnie i
innych niekorzystne skutki zwiazane ograniczeniami
uslug sieciowych przez uczelnie/instytuty. Oplaty
dla EUNETu nie maja takego dzialania, gdyz
uzytkownik (uczelna itp) nie odczuwa bezposrednio
ilosci ruchu do i od siebie w cenie jaka placi.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland