Re: Modemy na liniach "wysokiej czestotliwosci"

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Fri 22 Sep 1995 - 22:23:23 MET DST

On Fri, 22 Sep 1995, Zbigniew Zych wrote:

> Hm... To teraz na 4 kabelkach sobie postaw modem 2 Mega bity... ;)
> I jeszcze bedziesz mial 2 pary - do zwyklego telefonu... ;)
Ale to kosztuje 1600 zl + ok. 2000 zl na komplet krotnic, ktore z 2 Mb/s
zrobia 30 laczy telefonicznych (C/A, prad dzwonienia, zwarcie itd.)
Oczywiscie pod warunkiem ze sie chce te 2 Mb/s wykorzystac dla telefonow
a nie do transmisji. Jezeli te druty maja zyle 0,5 mm. to moze byc tez za
daleko.
Jesli chodzi o urzadzenia typu PCM4 to slyszalem ze one przeszkadzaja
modemom wtedy gdy na jednej parze drutow zadzwoni jeszcze ktos oprocz
modemu, ale sam tego nie sprawdzalem. Moze to jest przyczyna zrywania
polaczen i pomogloby zezwolenie na obnizanie predkosci modemu w razie
pogorszenia parametrow linii ?
Pozdrawiam.
                                Konrad

| Konrad Plich |
| Telekomunikacja Polska S.A. | email: |
| Zaklad Telekomunikacji | konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl |
| w Piotrkowie Tryb. | konradpl_at_zpk.u.lodz.pl |