Re: Modemy na liniach "wysokiej czestotliwosci"

Autor: Wladyslaw Majewski (boss1_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Fri 22 Sep 1995 - 15:17:13 MET DST

Wojtek Myszka:
>Czy ktos z Panstwa ma jakies doswiadczenia (albo innego rodzaju wiedze) jak
>bedzie sie zachowywal modem na tak zwanej linii wysokiej czestotliwosci?
Dawna Teletra w Poznaniu (obecnie o ile dobrze pamietam jest to Siemens)
robi urzadzenia tzw. PCM.
Para (dwie sztuki na dwa konce druta) kosztowala wiosna 4500 zl i robila
z jednej pary drutow cztery linie telefoniczne. Cala moja firma wisi na
kilku takich
cudownych skrzynkach przy odleglosci od centrali ok. 6 km drutu.
Gdy to instalowalem bylem przekonany - bo tak mi mowili starzy telefoniarze -
ze modem bedzie dzialal tylko na jednej ("pierwszej", nie zwielokrotnionej)
linii,
a pozostale trzy beda do rozmow. Tymczasem modemy 28.8 pracuja rownie dobrze
na wszystkich liniach. Jedyny prawdziwy problem lezy nie w pasmie i nie w
stablinosci
parametrow, lecz w dynamice: o ile typowa linia telefoniczna na odstep
sygnal - szum
rzedu 35 dB, to moje w firmie maja 26 dB. Telefomiarze wine zrzucaja na PCM-ki,
ale tak naprawde nie wiem, czy bez PCM-ek ta linia bylaby lepsza.
W praktyce modem reaguje na tak slaba dynamike +- co godzina pracy on-line
nieoczekiwanym zerwaniem polaczenia. natomiast dopoki polaczenie jest aktywne,
to sprawia wrazenie, jakby transmisja byla plynna i szybka.

Wladek