PTK i Internet, bylo : Jak ominac TP S.A.

Autor: Eligiusz Pawlowski, LUBLIN. (ELEKP_at_elektron.pol.lublin.pl)
Data: Thu 14 Sep 1995 - 11:30:11 MET DST

> Oj chyba nie. Jakos sie jeszcze TP SA i PTK [Polska Telewizja Kablowa]
> nie pozarly. Na razie buduja wspolna kanalizacje, PTK dalo tez czesc
> swoich swiatlowdow w leasing TP SA. Np. nasza petla FDDI ma taki wlasnie
> status.
> Jacek Piskozub

No wlasnie, na moim osiedlu (w Lublinie wlasnie) PTK zaklada telewizje
kablowa, juz prawie gotowe. W reklamowkach rozdawanych mieszkancom
PTK napisala, ze instalacja gwarantuje przesylanie sygnalu w obie strony
i ze bedzie oferowala w niedalekiej przyszlosci dostep do sieci
komputerowej (w rozmowie telefonicznej wyjasniono mi, ze chodzi
wlasnie o Internet).
Pytanie :
Czy ktos spotkal sie w Polsce z dzialajacym tak systemem, tzn
po kablu telewizyjnym dostep do internetu ? Podobniez w
Trojmiescie tak mialo byc, tylko cos nie wyszlo ?
Czy rzeczywiscie, przynajmniej technicznie w polskich warunkach,
jest to mozliwe ? No i czy ktos ma pojecie o cenniku, w lubelskim
oddziale PTK nikt nie znal planow w tym zakresie.
A czy moze PTK jest dostepna w sieci (tzn. w sensie, czy mozna do nich
wyslac list) ?

Co do ukladow PTK - TPSA to rzeczywiscie sa bardzo dobre. To wlasnie
w Lublinie np. na osiedlu Bronowice TPSA nakazala wyciagnac kable
telewizyjne prywatnej spolce, ktora robila konkurencje PKT. Zreszta,
ta spolka konkurencyjna dla PTK jest ta sama, ktora w Swidniku i w
Lublinie oferuje telefony, a wiec jest rowniez konkurencja dla TPSA.
Kolko sie zamyka, sami swoi.
Gwoli sprawiedliwosci musze przyznac, ze PTK oferuje stosunkowo
korzystne warunki dolaczenia kablowki (przynajmniej w stosunku do
innych firm dzialajacych w Lublinie).

Elek.

 Eligiusz Pawlowski elekp_at_elektron.pol.lublin.pl
 POLITECHNIKA LUBELSKA
 Wydzial Elektryczny
 Katedra Metrologii Elektrycznej i Elektronicznej
 ul.Nadbystrzycka 38 A
 20-618 LUBLIN tel.(48) (81) 55-10-51 wew.359,365