WA zaprasza na wyklad: narzedzia sieciowe

Autor: Leszek Bogdanowicz (bogdanow_at_iai.kfk.de)
Data: Thu 07 Sep 1995 - 16:58:53 MET DST

\ /'o _/_ __ | __ / | __ __| __ o __
| /\ / | |~ | | | / | | |/| / | __/_\ | / / | / | |__\ |/|/| | / |
|/ | | | | '/| |_/| |_ | | |_/| | / \ |/\ |_/| |_/| |__ | | | | |_/|
' ' '- \
http://www.gumbeers.elka.pg.gda.pl/WA w budowie...

Katedra Teleinformatyki (KTI, temat Internet) zaprasza na wyklad pt.
"Narzedzia sieciowe" (Autor: Wojciech Myszka).

Oto co autor pisze we wstepie:

        "Tekst znajdujacy sie ponizej stanowi probe zebrania w jednym
miejscu informacji o narzedziach sieciowych dostepnych w sieci Internet na
komputerach UNIXowych i PC-tach.
        Wersja UNIXowa opracowana jest na podstawie moich doswiadczen z z
wykorzystania systemu HP-UX (korygowanych wiadomosciami o systemie SCO ODT w
dosyc starej wersji) (przydaly by sie korekty uwzgledniajace i inne wersje
zwlaszcza SunOS i Solaris oraz Linux); wersja PC obejmuje oprogramowanie
PC/TCP firmy ftp Software (warto by ja wzbogacic o oprogramowanie PD).
        Ksiazka powstaje na potrzeby pracownikow i studentow Laboratorium
Dynamiki Instytutu Materialoznawstwa i Mechaniki Technicznej Politechniki
Wroclawskiej. Moze jednak byc przedmiotem zainteresowania i innych
uzytkownikow Polskiego Internetu.
        Z pewna trema przedstawiam ja ,,wirtualnym'' sluchaczom Witrualnej
Akademii. Mam nadzieje, ze potencjalnie szerszy krag odbiorcow zaowocuje
wieksza liczba krytycznych uwag, a w efekcie poprawa jakosci prezentowanego
materialu.
        Ma to byc swoisty ,,podrecznik uzytkownika''. Byc moze kiedys
przyjdzie i kolej na cos w rodzaju ,,podrecznika administratora''. (Prawde
mowiac napisalem juz jeden rozdzial - poswiecony konfiguracji nameserwera -
named.)
        Obecna wersja jest w trakcie pisania. Bedzie uzupelniana w miare
uplywu czasu. Jej spis tresci zawiera podstawowe informacje o zamiarach
autora. Zapewne zamiary te beda sie zmieniac z czasem. Zwracam uwage, ze
zmienia sie ona w bardzo roznym tempem -- bywaja zastoje kilkumiesieczne a
czasami kilkutygodniowe - ostatnio dopisuje nowe informacje z dnia na dzien.
        Udostepniam ja jednak juz teraz w postaci hipertekstowej (oraz
zbioru PostScriptowego - gdyby ktos chcial miec wersje ,,drukowana''; ten
bedzie jednak aktualizowany znacznie rzadziej - jest bardzo wielki, gdyz
podrecznik przekroczyl juz 100 stron i watpie, ze ktos bedzie chcial
drukowac go codziennie :-) majac nadzieje, ze:
      - moze byc przydatna nawet niekompletna in statu nascendi,
      - uzyskam zyczliwe (ale nie tylko :--) uwagi pierwszych czytelnikow
        pozwalajace prace udoskonalic (wszelkie sugestie na temat tresci,
        zauwazonych bledow, itp beda mile widziane)- prosze pisac na adres
        myszka_at_immt.pwr.wroc.pl,
      - znajdzie sie ktos, kto zechce brac udzial w przedsiewzieciu (na zasadach
        wspolautora) i dopisze fragmenty na temat narzedzi, o ktorych nie
        napisalem."

KTI: http://www.gumbeers.elka.pg.gda.pl/WA/KTI/
temat Internet: http://www.gumbeers.elka.pg.gda.pl/WA/KTI/01/dok00-00.htm
wyklad: http://www.immt.pwr.wroc.pl/export_hp/tool/tool.html

Pozdrowienia
Leszek B.

--
 Leszek Bogdanowicz                  |  tel. ++49 7247 82 5774