Re: Wirus w _tekstach_ Worda!

Autor: Mariusz Niewczas (mn_at_imio.pw.edu.pl)
Data: Sat 02 Sep 1995 - 22:18:32 MET DST

A.Gorbiel writes:

> Pewnie niektorzy juz slyszeli... Podal nawet Reuter. Spora garsc info jest w
> KiB 36/95 (gopher://gopher.cyfronet.krakow.pl/00/gazeta_k/ascii/kib_nr36.txt)
>
> Chodzi o wirusa rozprzestrzniajacego sie poprzez teksty Worda (zarowno
> Windows 3.11, Windows 95, Windows NT [!], jaki i Macintosh). Wirus
> (bynajmniej nie kon trojanski!) napisany jest oczywiscie w WordBasicu.
> Gdy wczytamy zarazony dokument, uruchamia sie automatycznie i instaluje
> w NORMAL.DOT, dzieki czemu zaraza kazdy zapisywany odtad tekst.
Na Macintoshu BASIC jest tylko w Wordzie 6.0, ktorego malo kto uzywa, bo
*$oft wsadzil w niego caly wysilek, zeby sie nie dalo uzywac.
Szczescie w nieszczesciu. 6.0 na maku zostal skompilowany narzedziami
krosujacymi (tzn. kopmilacja odbywala sie na platformie Intel, kody wykonywalny
na Motorole lub PowerPC w emulacji 68LC040 ). CO wart jes tten kompilator
mozna zobaczyc po jakosci W6.0 na Maku w porownaniu z jakoscia W6.0 na Windoze.
Sa juz bardzo fajne narzedzia kompilujace na Maka i Win'95 oraz NT. Bawie
sie ostatnia beta. Release ma byc 15 wrzesnia. Firma nazywa sie Metrowerks.
http://www.metrowerks.com
Po co to pisze? zmierzam do stwierdzenia:
Ludzie! czyzby zaczynala sie era wirusow cross-platformowych?
Jeszcze troche a przeleza mi na Suna :-) (pewnie skryptem perlowym )

> Oryginalny wirus nie jest destrukcyjny, ale w WordBasicu mozna wywolac
> dowolna funkcje z dowolnego DLLa np. WinExec...
> (prponuje np. wstawic tu kasowanie wazniejszych plikow; w ukrytej sesji DOS).
>
> Strzezcie sie!
oj tak..

Mariusz

# Mariusz Niewczas ;-) II m m II OOO
# Warsaw University of Technology II M M M M II O O
# Poland II M M M II O O PW
# Internet: mn_at_imio.pw.edu.pl II M M II O O
# II M M II OOO