Re: komercyjne sieci akademickie

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl)
Data: Wed 12 Jul 1995 - 10:10:39 MET DST

A. Gorbiel wrote:

> Rafal Maszkowski (rzm_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
> : Ja mam watpliwosci - nikt mi nie byl dotychczas w stanie powiedziec
> : (opierajac sie na przepisach prawnych!) do czego wlasciwie taka (a nie
> : jestem pewien czy mowie teraz o tym samym rodzaju koncesji) koncesja
> : jest potrzebna.
> :
> Ostatnie stanowisko z jakim sie oficjalnie (mam nadzieje) zetknalem
> glosilo mniej wiecej, ze "swiadczenie uslug _publicznych_ [np. e-mail]
> naklada na swiadczacego okreslone zobowiazania i odpowiedzialnosc"
> [...]

Rafal ma watpliwosci, czy jest potrzebna koncesja czy zezwolenie. Andrzej
Gorbiel uwaza, ze jesli uslugi sa komercyjne, to zezwolenia i koncesje sa
potrzebne. Jednoczesnie zupelnie rownolegle Jarek Deminet na
"dziennikarzu" tlumaczy, ze na budowe Internetu, jako uslug niepublicznych
(w odroznieniu od telefonii glosowej) zezwolen nijakich nie potrzeba.

Nie znamy prawa, prawo jest metne, urzednicy tak czy inaczej prawo
interpretuja. Niektorzy czuja sie w tym jak ryba w wodzie.

Maciek Uhlig

Maciej UHLIG, Computer Center, Silesian University
                          Uniwersytecka 4 St., 40-007 KATOWICE, POLAND
Internet: muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl  Voice: +48 (32) 588211 (1768)
                                         Fax:   +48 (32) 596847
***** Imagine all the people sharing all the world (John Lennon) *****