Re: Serwery komercyjne

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_pdi.lodz.pl)
Data: Tue 11 Jul 1995 - 10:53:08 MET DST

On 10 Jul 95 at 20:00, Piotr Kucharski wrote:

> Z tym ze to nie bedzie dzialac. Ci ktorzy chca czytac reklamy robia to bo
> czegos konkretnego szukaja a to jest tylko waski zakres dzialania reklamy.
> Reklamodawcy chca jak najwiekszej publiki zeby reklama odniosla skutek... i
> to w duzych ilosciach - zgodnie z regula powtarzania (nawet jest wzor na
> wspolczynnik zapamietywania reklamy - choc nie uwzgledniono tam mediow
> kopmuterowych) a newsy maja to do siebie ze mozna sobie darowac czytanie
> [...]

No chyba byloby bez sensu puszczanie wkolko tej samej informacji.
News nie polega na tym, zeby go ciagle nadawac, bo za drugim razem to
juz przestaje byc *news*.

Mysle, ze zadna rozsadna firma nie zastosowalby tutaj reklamy
powtarzajacej sie, bo to dzialaloby na niekorzysc kanalu reklamowego.

Ja osobiscie, gdybym zobaczyl, ze *news'y* staja sie *same-old-story*
to przestalbym je czytac. I okazuje sie wtedy, ze w tym przypadku w/w
wzory na skutecznosc zupelnie sie odwracaja.

Zreszta widzialem gdzies na ten temat artykul autorstwa bodajze
czlowieka robiacego HiTek Report (ale moge sie mylic). Tam byly
konkretne wyniki badan takiego dzialania. Okazywalo sie, ze przy
wielokrotnie powtarzajacych sie informacjach czytelnicy wiecej
przegapiali nowych niz zapamietywali starych. Zreszta interesujace
informacje kazdy moze sobie zapisac na wlasny uzytek, a
nieinteresujace i tak wyrzuci i nie zapamieta. Wiec takie dzialanie
zupelnie nie ma sensu. I jak obserwuje sie zagraniczne kanaly
*newsowe*, to faktycznie nikt tego nie robi. Jesli pojawiaja sie
jakies informacje jeszcze raz, to tylko wtedy gdy zawieraja jakies
nowe elementy.
--- Michal

IRC: MiMo
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo