Re: do guru Unix'owych

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Sat 08 Jul 1995 - 20:40:16 MET DST

Artur Angielski (artur_at_panda.bg.univ.gda.pl) wrote:
: Witajcie.

: Ja mam pytanie nieszczegolnie zwiazane z tematyka internetowa, ale - jak
: pisza niektorzy - moze ozywi dyskusje:

: jak programujac w shell'u uzyskac efekt przesuniecia kursora w gore, nie
: tracac tekstu pod spodem ? Tak jak to jest np. w TP za pomoca gotoXY.

: Pozdrawiam - Artur

tput cuu1

A jezeli chodzi o gotoxy:
tput cup y x
(np. tput cup 5 10)

szczegoly: man tput
lista wszystkich mozliwych opcji do tput: man terminfo

uwaga - tput jest komenda z System V, wiec nie wszystkie Unixy
go maja, czasami tez trzeba jawnie podac sciezke (np. u mnie, na
SunOS 4.1.3 musialem napisac /usr/5bin/tput).

--
Piotr Piatkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND