Re: Lacznosc z USA...

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Fri 23 Jun 1995 - 10:18:34 MET DST

Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl (Michal Jankowski) wrote:
>od trzech dni praktycznie nie istnieje. Ja juz nie mam sily, czy
>naprawde nie ma nikogo, do ktorego obowiazkow nalezaloby:
>1. Pilnowanie, czy chodzi.
>2. Diagnozowanie, dlaczego nie chodzi.
>3. Informowanie o zaistnialej sytuacji.
>4. Naprawianie, jesli blad jest 'tu', i interweniowanie, jesli blad
> jest 'tam'?
[...]
>Poniewaz tym razem awaria jest skolerowana z jakimis dzialaniami w
>Szwecji, mysle, ze to oni cos popsuli (kto im kazal poprawiac
>dzialajace? 8-) ). Ale przeciez ktos z NASKu powinien im patrzec na
>rece i alarmowac, jak nie dziala...

>PS. Jesli czyta to ktos w Ameryce, albo ktos, kto ma tam konto, to
>bardzo bym prosil o zrobienie 'traceroute cocos.fuw.edu.pl' i
>podeslanie wyniku. Mam okropne podejrzenia...

Ze pakiety wracaja przez Wieden? Raczej nie lacznosc z Europa Zachodnia
jest na to za dobra (gdyby pakiety zza oceanu wracaly przez Paryz-Wieden
chodzila by prawie tak tragicznie jak pare dni temu). Zreszta ping do USA
daje krotszy czas niz np. do Niemiec to tez chyba sie nie zgadza z ta
teoria.

Natomiast problem lacznosci z Ameryka objawia sie ginieceiem kolo polowy
pakietow na drodze Polska-USA-Polska. Dzisiaj jest jakby troche lepiej
(20% packet loss) ale nie idealnie. Wczoraj szybciej szlo sciaganie
plikow z mirroru w Angli niz z serwerow w USA. A to nie jest normalne :-(

Pozdrowienia dla NASKu i zyczenia pogonienia Szwedow do roboty...

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland