Re: Windows'95

Autor: Chad Turek (turek_at_aa.washington.edu)
Data: Fri 16 Jun 1995 - 18:00:56 MET DST

On Fri, 16 Jun 1995, GRZEGORZ SAPIJASZKO wrote:

> RACHP%PLPUAM11_at_plearn.edu.pl pisal:

Mi sie udalo. M8 z CD-ROM dysku. Spodziewalem sie paru problemow ale
zadziwiajaco wszystko poszlo gladko. Wszystkie peripherals zostay
rozpoznane i odpowiednie drivery zostaly wymienione na 32 bitowe: CD-ROM i
ATI graphics card. Moja karta dzwiekowa Ensonique Soundscape nie ma
jeszcze driverow na Win95 ale jakos wszystko dziala bez problemow.

Moje odczucia:

Na poczatku pomyslalem - niezla rzecz.

Pozniej, popieprzone z tymi folderami, podwojnymi listingami files: w
explorerze i w "moj computer", nie ma disk copy, i dlugo sie wlancz po
reboot.

Jeszcze pozniej zainstalowalem Windows NT (po jakims miesiacu). Myslalem
ze szlag mnie trafi ze standartowym wyglodem Windows (like Win 3.x).
Jednak Windows 95 UI jest calkiem pozytywny. Pomimo ze nie doswiadczylem
wiekszych wypadkow z Win95, uwazam ze NT jest duzo stabilniejsze (i nie
obchodzi mnie hardware requirement) wiec moim planem jest upgrade do NT
3.51 ktore ma Windows 95 UI wbudowany.

> Instalowalem wersje z sierpnia ubieglego roku (1994), instalowane z
> 18 dyskietek 1.44 MB - wersja angielskojezyczne wybitnie -> bez
> zadnego polskiego ukladu klawiatury.

Nie wiem bo nie mam polskiego Windoze.

> Jak..... Ulubionym motywem byl restart komputera, zawieszanie sie
> programow, ponadto nie potrafila (ta wersja) obsluzyc programu
> dosowskiego pracujacego w trybie graficznym wiekszym niz 320x200...
> po przelaczeniu pomiedzy aplikacjami na monitorze mialem ladne
> kolorowe szlaczki, ale malo istotnych informacji...

Tak. U mnie wszystkie istniejace "windows groups" zostaly jako "foldery"
i jako nowe gupy w START "button". Istniejace ikons zostaly niezmienione
w "widows groups" jak i w side menus w "START button menus".

> Jest, ale nie mozliwe jest uruchomienie "starych" windowsow jako
> aplikacji nowych okienek, nie mniej jednak jako aplikacji systemowej
> (z poziomu nowego dosa) bylo to mozliwe...

> Nie wiem.

To samo ja.

> [...]
> ukladem klawiatury (programist tez jest), z polskimi fontami - ale
> mozna wykorzystywac stare truetype'y, i nie zawiesza sie juz prawie w
> ogole. Dyskietek instalacyjnych jest 24 lub 26 - nie pamietam...
>
> Pozdrawiam, Grzesiek
> --
> * Grzegorz Sapijaszko e-mail: sapi_at_zr.ita.pwr.wroc.pl *
> * Laser Engineering and Quantum Electronics Group *
> * Inst. Telecomm. and Acoustic *
> * Technical University of Wroclaw tel: ++48 71 202505 *
> * Janiszewskiego 9/11 p. 206 fax: ++48 71 223473 *

                Chad Turek
                turek_at_aa.washington.edu
                University of Washington
                dept. of Aeronautics and Astronautics