Re: Bajzel w domenach

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 12 Jun 1995 - 18:42:29 MET DST

G. YELLKY L. (labe_at_usctoux1.cto.us.edu.pl) wrote:
> [...]
| : >
| : > Grzegorz Szyszlo wrote:
| : > > Moj pomysl polega na tym zeby utrzymac regiony (na poziomie wojewodztw)
| : > > ale skorzystac z czegos bardziej powszechnie stosowanego,
| : > > np. 3-literowe skroty rejestracji samochodowych.
| : > > Wiele wojewodztw ma po kilka skrotow, proponuje pierwszy skrot
| : > > stosowany do tego celu w danym woj.

| : Proponuje uzycie PIERWSZEGO STOSOWANEGO SKROTU.

| : a one sa 3-literowe, i dosc dobrze odzwierciedlaja pelna nazwe.

| Obecnie w Polsce stosuje sie nastepujace oznaczenia na rejestracjach:

I niech mi tylko ktos powie, ze pwr.wc.pl brzmi ladnie... ;-)

Jesli juz zeszlo na rejestracje, to mysle, ze warto popatrzec, jak one
sa zrobione nie u nas, lecz w Niemczech. Nie jestem tu specjalista,
wiec gdzieniegdzie moge sie mylic w szczegolach, ale chodzi o idee.
Znakow na tablicy w Niemczech jest zawsze mniej wiecej stala ilosc.
Np. 2 litery i 5 cyfr, albo 3 litery i 4 cyfry, albo 4 litery i 3-4
cyfry, itp. Czasem jeszcze litery rozdzielone sa kreska. Zasada jest
taka, ze miasta duze, dostaja skroty jednoliterowe - np. 'B' to Berlin,
'HH' - Hamburg (HH od Hansestadt Hamburg), Frankfurt to chyba 'F' itd.
Im miasto mniejsze, tym wiecej liter (dzieki czemu latwiej sie
domyslic). I przy okazji mniej cyfr, bo i mniej samochodow do
zarejestrowania. Duze miasta za to czasem dzielone sa na dzielnice,
wiec samego 'B' sie nie spotka, ale np. 'B-KR', 'B-LT' czy 'B-MW' ;-)
owszem...

Moze by skorzystac z tej prostej wlasnie zasady dzielenia? Jak cos
jest duze (np. Wroclaw i okolice), to mu 'wroc', 'wro' lub nawet 'wr'
wystarczy i juz wiadomo o co chodzi. A dzieki temu wiecej znakow mamy
na nazwe instytucji wewnatrz, nie wydluzajac calego adresu ponad miare.

Z drugiej strony, Kozia Wolka pogodzic sie bedzie musiala z czyms na ksztalt
'koz-wol','kozia-wolka' itp., ale za to 'wewnatrz' instytucje moga miec 2- lub
3-literowe skroty, bo nie bedzie ich tam przeciez wiele...

Stosowac skrotow wojewodztw na sile nie mozna. Tylko takie, ktore cos od razu
mowia. Pozostale lepiej zrobic troche dluzsze, ale za to czytelniejsze.

Tomek

--
 _________
(_   _' __) Tomasz Surmacz * --------------- * tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl