Re: Nazewnictwo poddomen w domenie PL

Autor: Marek Pokulniewicz (mpokul_at_dosbox.ippt.gov.pl)
Data: Wed 31 May 1995 - 11:25:26 MET DST

On Wed, 31 May 1995, Jacek Piskozub wrote:

> Do konca nie wiem w ktora strone jest tu wymierzona ironia (ale to pewnie
> moj wlasny problem :->)
>
> W kazdym razie i ja wpadne w ten ton i powiem (jednak bez zadnej ironii):
>
> Tysiac lat nazwa Gdansk byla dosc dobra to mi jakiegos "gda" narzucal.
> Gdyby Mieszko byl podobnego zdania (jak sie wydaje zalozyl Gdansk po
> spaleniu grodu pomorskiego w Sopocie) to od ~990 roku mieszkalibysmy
> W Gdzie :-))))))
>

> --
> Jacek Piskozub
> Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland
> mailto:piskozub_at_iopan.gda.pl
> [...]

Okazuje sie ze mamy podobne poglady.Nie nalezy nikomu niczego narzucac
jasli chodzi o Internet.W koncu jesli ktos chce niech mieszka w Gdzie a
inny Gdansku.Sa rozne sposoby nazywania domen.Na przyklad Niemcy maja
zwyczaj podawania pelnych nazw miast z dodatkiem oznaczajacym co to za
instytucja.I tak na przyklad jest ifm.uni-hannover.de do tego jeszcze
host i skonczylo sie tym ze nauczylem sie na pamiec IP bo bylo szybciej
pisac numerki niz nazwe.Jest to niewatpliwa wada.Zaleta jest to,ze
wiadomo kto i gdzie.Sadze ze jednak lepiej jesli kazdy sam sobie wybierze
nazwe.Jesli chodzi o porzadek to zawsze mozna jakis spis zrobic.Zreszta w
tym sensie to nalezaloby i nazwy miast pozmieniac bo po co takie dlugie i
to roznej dlugosci.Na dokladke jeszcze niekiedy dwuczlonowe.A tak na
marginesie - czy sa nazwy miast zlozone z wiecej niz dwoch wyrazow?

Marek Pokulniewicz