Re: Bajzel w domenach

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Fri 26 May 1995 - 15:17:42 MET DST

maj_at_sunrise.pg.gda.pl (Maj Piotr) wrote:

>Mam tu zastrzezenie. Gdansk ma gda.pl i gda.pl powinna byc traktowane jako
>domena dla trojmiasta (to jest moje zdanie) a tu nask stworzyl cos takiego
>jak gdynia.pl. Obecnie uczelnie trojmiasta wszystkie razem powiazane wymiana
>zasobow sa wroznych domenach, czesc w gda.pl czesc w gdynia.pl to jest dla mnie
>horror :(

Nazwa gda.pl [gda, gda jak kwa,kwa] sama w sobie jest horrorem. W czasach
gdy nazewnictwem domen w Trojmiescie zajmowal sie jeszcze Uniwersytet
walczylem (podobnie jak Biblioteka Glowna tegoz UG) o utworzenie domeny
sopot.pl. Czyli zupelnie na odwrot. I nie sop.pl!!!!

Widze sens istnienia calego UG w domenie gda.pl (UG miesci sie we
wszystkich miastach Trojmiasta plus jeszcze Hel). Jednak dla innych
instytucji (jak moja) domena gda.pl jest po prostu mylaca. IO PAN
po prostu w Gdansku sie nie znajduje. Kropka.

> Moim zdaniem w calej tej dyskusji nie uwzgledniono chyba jednego
>faktu. zwylkego obywatela do internetu bedzie podlanczal lokalny dostarczyciel
>IP i on bedzie decydowal w jakiej domenie zarejstruje dany komputer. Najczesciej
>bedzie to jego domena np IPuslgi.pl. Jak sobie dostarczyciel IP dalej potworzy
>domeny to jego problem, a nie domeny .pl. Stad nie bedzie problemu malych
>miasteczek i innych miejscowosci.

Nareszcie ktos powiedzial cos sensownego w tej dyskusji. To prawda:
zwykly amerykanin a nawet mala firma bedzie mial najczesciej adres emailu
w stylu sombody_at_aol.com. I nie znaczy to, ze pracuje w jakiej firmie AOL
ale ze ma konto w America On-Line. Jesli np Piotr Maj zalozy firme
GDA-NET i wykupie sobie tak konto chcialbym miec adres
piskozub_at_gdanet.pl, ostatecznienie piskozub_at_gdanet.com.pl ale na pewno
nie piskozub_at_gdanet.com.gda.pl. Po prostu za dlugie

[...]

>2) uczelnia.pl (podobnie jak w .de, .nl np tu_gdansk, uni_gdansk) lub
                                                       ^^^^^^^^^^^
Moim skromnym zdaniem to straszny germanizm. To juz prawie uni_danzig :-)

> Mam nadzieje ze moje trzy grosze cos wniosa do dyskucji o nazwach
>domen w pl. Mam tez cicha nadzieje ze zniknie gdynia.pl bo mi sie nie
>podoba, chociaz sam mieszkam w Gdyni :).

Ja mam cicha nadzieje, ze nikt nie zrobi juz zadnej rewolucji w nazwach.
Jesli juz to wole nazwe gdynia.pl niz gda.pl, a na pewno (nie
istniejaca) sopot.pl, chociaz sam mieszkam w Gdansku :).

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland