Re: Rozklad nie dziala

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Thu 25 May 1995 - 22:57:17 MET DST

Alan Ghafour (aghafour_at_sunrise.pg.gda.pl):
> Czy ktos moze mnie uswiadomic po co taka identyfikacja? Przeciez klepanie
> po omacku dlugiego adresu nie ma wiekszego sensu. Jezeli jest to usluga
> publiczna, to czy nie mozna by bylo ograniczyc sie do np.
> login : krj
> password : krj
> tak jak ma to miejsce w przypadku netfind'a(u)?

Szczerze mowiac, zasatnawiam sie, czy w przypadku netfind.icm.edu.pl
po prostu nie odpalac klienta netfind (otoczonego przez odpowiedni
shell) z inetd na porcie 23 zamiast telneta.
Kiedys tak robilem i dzialalo calkiem niezle: po telnet netfind.icm.edu.pl
uzytkownikowi od razu zglaszal sie netfind bez niepotrzebnych loginow
i passwordow.
No ale, poniewaz niektorzy uzytkownicy (bo wszak to nie jest komputer
dedykowany tylko dla netfinda) lubia zrobic sobie telnet i nie martwic
sie o numer portu, wrocilem telnet na przynalezny mu port.

Tym niemniej potrzeby wprowadzania zadnych passwordow nie widze.

Ot na temat netfinda.

--wojtek