Re: Uwaga PIRAT (albo Sztukmistrz z Lublina)

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_laguna.icm.edu.pl)
Data: Tue 25 Apr 1995 - 17:05:47 MET DST

Tomasz Wolniewicz (twoln_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
> destrukcyjnych czynow. Blokowanie routingu do Lublina, czy innych miejsc
> uwazam natomiast za czyste szalenstwo, czyba ze sie chce miec super
> bezpieczny system, ale wtedy nie odcinamy nikogo za kare, tylko wszystkich,

Nie wiem czy to miales na mysli, ale jesli ktos chce miec
super bezpieczny system, to poprostu nie podlacza go do sieci
i trzyma w zamknietym pokoju.

W podreczniku do Suna 3/50 byl taki ustep w rozdziale o bezpieczenstwie,
ktory o tym traktowal.
Zalecano tam trzymanie komputera w zamknietym pokoju wybitym
blacha i zatrudnienie wartownikow z psem (po dwoch na jedna zmiane).
Nie pamietam czy wartownicy mieli byc uzbrojeni, czy nie.

A na powaznie, to szczerze watpie, by mozna bylo po prostu
liczyc na wysokie morale potencjalnych wlamywaczy
(a bedzie ich przeciez coraz wiecej).
Jesli chcesz miec bezpieczny system, to musisz o niego zadbac.
Pytanie tylko, czy rzeczywiscie jest powod, dla ktorego kazdy system
powinien byc bardzo bezpieczny ?

--wojtek