Re: Uwaga PIRAT (albo Sztukmistrz z Lublina)

Autor: Andrzej K. Brandt (andy_at_crab.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 21 Apr 1995 - 17:26:20 MET DST

Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
> A - ze sie tak glupio spytam - czy nikt jeszcze nie zwrocil uwagi, ze
> najwazniejsza jest tzw. "swiadomosc spoleczna"? Sa takie kraje (np. Islandia),
> gdzie ludzie podobno wychodzac z domu nie zamykaja drzwi na klucz; nawet jak
> na pare dni wyjezdzaja, to i tak sa pewni, ze nikt ich nie okradnie.

Mi sie cos wydaje, ze jednak wiekszosc takich historii to legendy. Tzn. byc
moze tak jest gdzies w malych spolecznosciach etc. Ale siec przypomina
raczej wielkie miasto...

> [...]
> A jesli chodzi akurat o kwestie zwiazane z sieciami i komputerami w ogole,
> prawo jest wrecz niekompletne. Nie ma rowniez w zasadzie jakiegos "kodeksu
> etycznego". Stad ludzie, ktorym wlamywanie do cudzych maszyn wydaje sie
> czynnoscia szalenie zabawna, pouczajaca (troche jest...) a nawet romantyczna
> (zwlaszcza jak sie jeszcze zostawi np. znak "ZORRO" w /etc/motd albo cos
> w tym stylu :-) ). Tak dlugo, jak dlugo takie poglady beda pokutowac, jestesmy
> skazani na stosowanie coraz bardziej wymyslnych zabezpieczen. Nie chcialbym byc
> pesymista, ale to chyba znaczy: na zawsze.

Moj Boze... Owszem, bylo by lepiej, gdyby wszyscy przestrzegali przynajmniej
dziewieciu przykazan, kochali sie i byli dla siebie mili. Ale to nie jest
realne. Wiec zamiast biadac nad marnoscia tego swiata - co mozemy pozostawic
katolickim publicystom - trzeba zabezpieczac komputery. Debatowanie
szczegolowe nad amoralnoscia takich czynow uwzam za strate czasu, naprawde.

--
                               73 de Andy SP5WCA