Re: Jaki edytor w UNIX'ie

Autor: Michal Jankowski (Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl)
Data: Fri 21 Apr 1995 - 11:21:14 MET DST

Artur> Czy ktos moglby zaproponowac mi jakis edytor do prostych plikow
Artur> tektowych dla systemu UNIX ?

Nie pozostaje mi nic innego, jak znow polecic Emacsa.

Nadaje sie do wszystkiego (oprocz parzenia kawy), dziala tak z myszka
pod X11, jak i z domu przez 2400 bps (bardzo sprytnie, np. przy
przejsciu do nastepnej strony przesyla tylko te literki, ktore musi, a
nie caly ekran jak leci).

Nie bede ukrywac, ze troszke sie go trzeba na poczatku nauczyc, ale to
naprawde duzo czasu nie zabiera - grunt, zeby sie nauczyc poslugiwac
bogatym systemem help/info, wbudowanym w Emacsa.

Zreszta, kazdego edytora trzeba sie uczyc. A jak ktos bardzo nie chce
sie uczyc, to strzalki i klawisz 'delete' w Emacsie dzialaja 8-)

  MJ