Re: Administrator Systemu czy Krol... ?

Autor: Miroslaw Baran (ind55_at_ci3ux.ci.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 20 Apr 1995 - 16:08:32 MET DST

Artur Jaroszek (artur_at_mimuw.edu.pl) wrote:
: Witam,

: Wiosna, sloneczko swieci, roznym ludziom rozne rzeczy do glowy
: przychodza... A ja sie zastanawiam jak bym zareagowal gdybym np. po
: przyjsciu w taki ladny dzien do pracy i jak co dzien zalogowaniu sie ...
: przeczytal:

: -------------------------------------------------------------------
: UWAGA!!! UWAGA!!! Prosze zwrocic uwage na punkt 2! We srode ci,
: ktorzy nie zastosowali sie do wskazowek nieodwolalnie straca konta!
: -------------------------------------------------------------------
: Od 18 marca wprowadzam nastepujace zasady korzystania z systemu:
: 1. Nie wolno uruchamiac irc, ftp, lynx, al, mc pod zadna postacia;
: 2. Nie wolno trzymac na dysku wiecej niz 199 kB swoich zbiorow;
: 3. Zbiory trzymane tymczasowo moga byc nie wieksze niz 2MB
: (tymczasowo: od czasu uruchomienia sesji do jej zakonczenia);
: 4. Nie wolno uruchamiac wiecej niz jednej sesji naraz;
: 5. We wtorki w godzinach 19-21, w srody (11-13), piatki (13-15)
: trwaja zajecia! Nikt oprocz kursantow nie korzysta z serwera.
: Jesli ktos zaloguje sie w tym czasie z miejsca traci konto.
: Naruszenie powyzszych zasad oznacza dobrowolna rezygnacje z konta.
: Zbiory przekraczajace maksimum beda bez ostrzezenia kasowane.
: Pozdrawiam goraco wszystkich - administrator XXXXXXXX YYYYYYYY.
: -------------------------------------------------------------------
: WESOLYCH SWIAT!!!
: -------------------------------------------------------------------

: Chyba bym sie ucieszyl z zyczen ?

: Przepraszam za XXXXXXXX YYYYYYYY. ale poniewaz sam jestem rootem
: postanowilem pozostawic ta "zaslone milosierdzia". W sumie nie chodzi mi
: o napietnowanie jednej pojedynczej osoby lecz o zagadnienie...
: Czy takie cos dalej bedzie kontem ? Takie straszeczenstwa jak
: e-mail czy telnet sa na tel maszynie pewnie wyciete od Bozego Narodzenia.
: Niestety tekst jest w pelni oryginalny (pomijajac XXXXXXXX YYYYYYYY),
: pochodzi on z jednego z serverow jednej z polskich wyzszych uczelni.
: Co prawda slyszalem juz o przypadkach blokowania konta za wejscie w kurtce do
: pracowni gdzie indziej ale zablokowac konto za uzycie allegro albo mc !?
: Jarku! :-))) To chyba rozwiazuje nasz spor!
: A moze wlasnie to ja sie myle ? Moze wlasnie tak ma byc na uczelni ?
: Hmmm ... bardzo prosze o opinie ?
: Z niepokojem oczekujacy nastepnych Swiat
: Artur

 Mialem konto na tym komputerze. Po wprowadzeniu w/w opisanych utrudnien
wyslalem list do administratora z kilkoma ironicznymi uwagami na temat jego
dzialan. Otrzymalem odpowiedz ktora w sumie sprowadzala sie do "nie podskakuj,
bo wytne ci konto" Na szczescie nie bylo to moje jedyne konto, pozwolilem wiec
sobie na drugi list, tym razem sarkastyczny. Reakcja byla szybka i sprawna -
nastepnego dnia podjalem probe zalogowania sie na (jak przypuszczalem) nie-
istniejace konto. Nie pomylilem sie - juz go nie bylo. Nie musze chyba dodawac,
ze do dzis nie zostalem o tym powiadomiony ;>. Arturze - nikt nie blokuje tam
konta za uzywanie allegro - to allegro jest zablokowane dla uzytkownikow...
Nie wspomne juz, co sdadze o blokadzie mentalnej jaka zalozyl na swoj mozg
ow administrator. Ta (blokada) wydaje sie byc dosc nieprzenikniona ;>

  -pozdrowienia, Jubal

 +------------| Miroslaw L. Baran || Jubal on IRC |----------------+
 | ind55_at_ci3ux.ci.pwr.wroc.pl || jubal_at_i17linuxa.ists.pwr.wroc.pl |

: * * *
: * Artur Jaroszek * mailto:artur_at_mimuw.edu.pl *
: * Instytut Informatyki * http://www.mimuw.edu.pl/Artur/Artur.p.html *
: * MIM UW * irc-nick: Artur *
: * * *