Re: Polskie literki w poczcie (bylo Re: PINE ?)

Autor: Witold Owoc (wowoc_at_acs.ucalgary.ca)
Data: Thu 20 Apr 1995 - 03:55:05 MET DST

Piotr Piatkowski <kompas_at_uci.agh.edu.pl> wrote:
> Co prawda nie znam
> MIME zbyt dobrze, ale przypuszczam ze mozna go tak skonfigurowac,
> aby zamienial on te 'krzaczki' na ich lacinskie odpowiedniki, jezeli
> uzytkownik nie zyczy sobie czytac polskich tekstow po polsku.

1. To nie MIME to robi !
   MIME jest tylko formatem transmisji, cytujac z MIME FAQ:

   "MIME, the Multi-purpose Internet Mail Extensions, is a freely
    available specification that offers a way to interchange text in
    languages with different character sets, and multi-media e-mail
    among many different computer systems that use Internet mail
    standards."

   Idea MIME polega na tym, ze nie trzeba zmieniac nic a nic w MTA
   (por. sliczny list z Wroclawia) starczy dolozyc cos do MUA czy
   tez napisac nowy MUA (bo i tak OS sie zmienia z roku na rok).

   Czyli chodzi o to by nasze MUA = przegladarki/czytniki poczty
   byly MIME kompatybilne. I tu dochodzimy do sedna listu Piotra:

2. Poltora roku temu wyslalem list do autorow bardzo popularnego
   programu 'pine' (dostepny pod UNIX, MS-DOS i MS-Windows).
   Poprosilem ich dokladnie o to co opisal Piotr, by zaistniala
   opcja do 'pine' pozwalajaca przeczytac list na terminalu ASCII
   lub ze zupelnie nie kompatybilna strona kodowa.
   Odpowiedz przyszla bardzo uprzejma i wyczerpujaca:
    - ciekawy problem,
    - mozna latwo to zrobic (autorzy zgodzili sie ze mna iz jest to
      wlasciwie kwestia dobudowania tablic konwersji oraz dodania
      odpowiedniej opcji przy starcie lub w menu),
    - nie zrobia tego, bo jestem jedynym z stu tysiecy (wowczas)
      uzytkownikow, ktory zglosil takie zapotrzebowanie :-(

Witold Owoc <wowoc_at_acs.ucalgary.ca>

P.S. Jesli bedzie zalew listow na comp.mail.pine dotyczacych takiego
     usprawnienia, to na pewno autorzy je wprowadza.

#disclaimer "my.private.views"
The University of Calgary had no knowledge of nor in any
way gave its consent to the transmission of this message.