Re: Polskie literki w poczcie (bylo Re: PINE ?)

Autor: A.Gorbiel (mkaleta_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 19 Apr 1995 - 18:54:18 MET DST

Witam znow.
Nie wiem, czy p. Pawlus (root_at_maszyna_z_ktorej_to_wysylam)
i p.Halasa (nieslusznie oskarzony o problem z bramka FIDO)
przeniesli sie na pl.comp.ogonki, wiec wpisalem obie grupy...

Proste pytanie:
Wielu ludzi, z wielu roznych systemow wysyla do nas mail 8-bit.
Kto obcina bit <7> i czy musi???

Wiem, ze elm moze, ale nie musi. Wiec jesli u niego juz jest obiciete,
to znaczy, ze smtpd obcial. Ten na wawelu, prawda?

Prosty problem:
Jako szary user nie moge zmienic smtpd. Jako jeden czlowiek nie moge
przekonac calego swiata by wlasciwie kodowal listy do mnie.
Co JA mam zrobic?

Co do Big Blue, to z plearn.edu.pl swego czasu przychodzilo
sporo 8-bitowych listow. Podejrzewam, ze pisane na PC terminalach.

Co do bramki FIDO: w FIDO ludzie pisza czesciej PO POLSKU,
a nie PO POLSKAWEMU, wiec jak dochodzi do mnie to w miejscu
polskich znaczkow sa inne znaki ASCII (konwersja niszczaca!).
Kto winien: bramka (chyba nie), smtpd (pewnie tak).

Pozdrawiam,
 Andrzej

PS.
Co mam zrobic z listami, w ktorych pelno '=20' etc. na koncach
wierszy (???). Czy smtpd tego nie moze przekonwertowac w locie???
Czy musze sobie napisac wlasna przgladarke???

-- ,
Andrzej Gorbiel <A.Gorbiel_at_Ga-Wyb.Krakow.PL>
Gazeta Wyb*rcza Oddz. Katowice, (++48-32)512-130 ext.225, fax (++48-32)512-472